Gå til innhold

"Looser" i gruppeterapi...

Anbefalte innlegg

Gjest xbellax

Ja, skikkelig skummelt er det. Både fordi jeg føler masse og føler ingenting om hverandre. Det er tidvis fristende å si "takk og farvel", men samtidig vil jeg nok føle en slags fallit hvis jeg ikke får noe som helst ut av alle møtene og ikke minst kronene jeg har lagt ned i det prosjektet.

På sett og vis skulle jeg ønske at gruppelederen kunne hjelpe til med en slags motivasjonsplan, for på den måten å holde målet med det hele i fokus. Det er akkurat som om jeg har sklidd helt ut på sidelinjen.

Det kan hun, så sant hun har et klokt hode (man kan liksom aldri være sikker med slike gruppeledere..). Det du trenger å gjøre her er å ta sats. Beklager, jeg forstår så inderlig vel at dette oppleves grusomt, (og det trolig fordi du er flink til å ta imot andres problemer, ikke alltid like dyktig på å vise din egen sårbarhet..), men vil du få noe ut av dette -er jeg redd du må.

Jeg ser det ligger en mail til meg :-) Har du lyst på en kopp kaffe på søndagettermiddag?

Fortsetter under...

Det kan hun, så sant hun har et klokt hode (man kan liksom aldri være sikker med slike gruppeledere..). Det du trenger å gjøre her er å ta sats. Beklager, jeg forstår så inderlig vel at dette oppleves grusomt, (og det trolig fordi du er flink til å ta imot andres problemer, ikke alltid like dyktig på å vise din egen sårbarhet..), men vil du få noe ut av dette -er jeg redd du må.

Jeg ser det ligger en mail til meg :-) Har du lyst på en kopp kaffe på søndagettermiddag?

Yes, en det høres som et hyggelig forslag!

klem :o)

Jeg tror nøkkelen er at du begynner der og da å fortelle om akkurat det som skjer med deg - altså tunnelsynet, svettingen, at du føler deg som en looser i gruppen. Ja nettopp det, må du si.

Du skal se, at da åpner det seg noe nytt.

Takk til dere alle for innspill.

Dette ble nesten som en runde gruppeterapi. Jeg tror jeg egner meg bedre til det her på DOL enn ute i RL. Det kjennes også langt tryggere :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...