Gå til innhold

Kan paracetamol slutte å virke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lider av spenningshodepine på grunn av dårlig rygg, og den siste tiden har det vært så ille at jeg har tatt paracetamol nesten hver dag. Men nå synes jeg ikke det virker noe særlig lenger. I dag kom hodepinen tilbake etter rundt en time.

Er det mulig at jeg har blitt så vant til det at det ikke virker på meg lenger?

Skrevet

Vet ikke akkurat om du får høyere toleransegrense for paracetamol etterhvert, men blir mer bekymret for leveren din når du har daglig bruk over en periode. Kanskje ibux hjelper? Eller en kombinasjon av paracet og ibux?

Skrevet

Vet ikke akkurat om du får høyere toleransegrense for paracetamol etterhvert, men blir mer bekymret for leveren din når du har daglig bruk over en periode. Kanskje ibux hjelper? Eller en kombinasjon av paracet og ibux?

Jeg har ikke tatt mer enn to piller om dagen (mot de åtte tillatte), og det har pågått i maksimum en uke, så jeg er ikke så veldig bekymret for leveren min. Jeg vil prøve Ibux i morgen hvis det er like ille da.

Takk for svar! :-)

Skrevet

Jeg leste nylig at man kan få hodepine av å spise paracet over lang tid ;)

hare1365380455
Skrevet

Jeg har hørt at for mange paracet kan gi hodepine....

Hør med legen din, eller se om du finner noe i felleskatalogen på nett.

Skrevet

Jeg har hørt at for mange paracet kan gi hodepine....

Hør med legen din, eller se om du finner noe i felleskatalogen på nett.

Ond sirkel kanskje... :-)

Men jeg tror ikke, eller vet det ikke er det som fører til hodepinen min. Jeg hadde nemlig daglig hodepine i noen uker før jeg begynte å ta smertestillende mot det. Jeg har vært til lege med det før og har fått vite at det er på grunn av mine feil sammensatte ryggvirvler. Men å leve på paracetamol er selvsagt ingen blivende tilstand.

Skrevet

Jeg leste nylig at man kan få hodepine av å spise paracet over lang tid ;)

Jeg har ikke spist det over så veldig lang tid, og jeg hadde vondt i hodet nesten daglig en stund før jeg begynte å ta smertestillende fordi det ble verre. Men det er selvfølgelig mulig det blir en ond sirkel.

hare1365380455
Skrevet

Ond sirkel kanskje... :-)

Men jeg tror ikke, eller vet det ikke er det som fører til hodepinen min. Jeg hadde nemlig daglig hodepine i noen uker før jeg begynte å ta smertestillende mot det. Jeg har vært til lege med det før og har fått vite at det er på grunn av mine feil sammensatte ryggvirvler. Men å leve på paracetamol er selvsagt ingen blivende tilstand.

Jeg tenkte det kanskje kunne bli en dårlig vane... Og at de etter hvert kunne gi mer hodepine.

God bedring.

Skrevet

Jeg tenkte det kanskje kunne bli en dårlig vane... Og at de etter hvert kunne gi mer hodepine.

God bedring.

Takk!

Du har helt sikkert rett! Takk for svar! :-)

Skrevet

Jeg har ikke spist det over så veldig lang tid, og jeg hadde vondt i hodet nesten daglig en stund før jeg begynte å ta smertestillende fordi det ble verre. Men det er selvfølgelig mulig det blir en ond sirkel.

Det kan jo hende du rett og slett hadde sterkere smerter. Det har hendt en sjelden gang jeg har tatt 2 paracet, men da har jeg hatt skikkelig hodepine og vært desperat.

God bedring til deg :) Det er pyton å ha hodepine og spise smertestillende. Begge deler er ille egentlig, men noen ganger må man bare!

Skrevet

Det kan jo hende du rett og slett hadde sterkere smerter. Det har hendt en sjelden gang jeg har tatt 2 paracet, men da har jeg hatt skikkelig hodepine og vært desperat.

God bedring til deg :) Det er pyton å ha hodepine og spise smertestillende. Begge deler er ille egentlig, men noen ganger må man bare!

Takk! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...