Gå til innhold

Om CV - takknemlig for svar!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skriver CV, jeg har to referanser, men skulle gjerne hatt en til. Jeg har hatt sommerjobb innenfor hjemmesykepleien ganske lenge, men fordi man bare som regel ser sjefen eller gruppeleder om morgenen, er det begrenset hvor godt de kjenner meg eller vet noe om hvordan jeg er som arbeidstaker og omsorgsperson ute hos brukerne.

Under utdanningen har jeg hatt arbeidspraksiser, blant annet 10 uker på sykehus, hvor jeg hadde tett oppfølging av veileder hver dag, og veileder kjenner meg bedre enn sjef/gruppeleder i hjemmesykepleien.

Vil det se rart ut på en CV at jeg har en slik referanse? Er det lov å føre opp en slik referanse hvis veileder sier ok?

Skrevet

Selvfølgelig er det lov til å føre opp en sånn referanse. Du kan føre opp hvilke referanser du vil; moren din eller datteren din eller den gamle førskolelæreren din for den saks skyld.

Og nei, det ser ikke rart ut med en veileder som referanse. Tvertimot vil jeg tro det er et pluss, hvis du får understreket at det er en som har hatt mye med deg å gjøre. Søker du i samme bransje som der de tidligere sjefene dine har vært, vet vel også den potensielle arbeidsgiveren at du ikke har mye å gjøre med sjefen i det daglige.

Skrevet

Selvfølgelig er det lov til å føre opp en sånn referanse. Du kan føre opp hvilke referanser du vil; moren din eller datteren din eller den gamle førskolelæreren din for den saks skyld.

Og nei, det ser ikke rart ut med en veileder som referanse. Tvertimot vil jeg tro det er et pluss, hvis du får understreket at det er en som har hatt mye med deg å gjøre. Søker du i samme bransje som der de tidligere sjefene dine har vært, vet vel også den potensielle arbeidsgiveren at du ikke har mye å gjøre med sjefen i det daglige.

Tusen takk for svar! Da spør jeg veilederen min :)

Skrevet

Og et spørsmål til:

Kan man føre opp arbeidspraksisene som arbeidserfaring? Eller går det som en del av utdanning? Er det vanlig å føre opp arbeidspraksiser på CV, forresten?

Det var visst tre spørsmål...

Skrevet

Og et spørsmål til:

Kan man føre opp arbeidspraksisene som arbeidserfaring? Eller går det som en del av utdanning? Er det vanlig å føre opp arbeidspraksiser på CV, forresten?

Det var visst tre spørsmål...

Jeg tror jeg ville skrevet det under utdannelse, men skrevet det for eksempel slik:

1998-2001: 3-årig xxx-utdanning ved yyy. Inkludert et halvt års arbeidspraksis ved aaa.

Men jeg vet ikke hva som er mest korekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...