Gå til innhold

Fra seroquel til zyprexa

Anbefalte innlegg

Gjest nøttel
Skrevet

Har lyst å prøve zyprexa fordi jeg får svelgvansker og nesetetthet av seroquel. Hvordan bytter man fra seroquel 150 g til zyprexa? Har noen 2,5 mgs liggende. Går ut fra at de har samme effekt?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

For å ta likeverdige doser bruker en faktoren 40. Dvs 2,5 mg Zyprexa tilsvarer 100 mg Seroquel.

Du kan trygt gjøre et slikt forsøk. Evt må du opp i 5 mg.

Gjest nøttel
Skrevet

For å ta likeverdige doser bruker en faktoren 40. Dvs 2,5 mg Zyprexa tilsvarer 100 mg Seroquel.

Du kan trygt gjøre et slikt forsøk. Evt må du opp i 5 mg.

Takk"

Kan jeg bytte fra en kveld til neste?

Skrevet

Takk"

Kan jeg bytte fra en kveld til neste?

Ta et overlapp med begge medisiner i et par dager.

Gjest nøttel
Skrevet

Ta et overlapp med begge medisiner i et par dager.

Altså 2,5mg z + 150mg s i et par dager, også 2,5 mg zyprexa videre -eller opp til 5 mg, hvis jeg har forstått det rett.

Skrevet

Altså 2,5mg z + 150mg s i et par dager, også 2,5 mg zyprexa videre -eller opp til 5 mg, hvis jeg har forstått det rett.

Rett forstått :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...