Gå til innhold

Hvordan heise flagg?

Anbefalte innlegg

Gjest 1.mai07
Skrevet

Noen som er våkne og har peiling på hvordan man heiser et flagg? Finner ikke noe på nettet om det.

jubalong70
Skrevet

Det var jammen bra du minnet meg på det! Fortet meg ut for å heise vårt. Jeg er fæl til å glemme...

Mener du hvordan du fester flagget for så å heise det?

Det er noen sånne festegreier som jeg ikke vet navnet på som henger fast på snora. Disse skal passe med en festeanordning som sitter på flagget.

På vårt flagg er det lett å se hvilken side som skal opp, da det er en lang tråd festeanordningen henger i på nedsiden av flagget. (Skjønner du egentlig noe av dette?)

Så er det bare å feste den øverste først, heise flagget litt, feste den nederste og så heise flagget til tops.

Når flagget er heist fester jeg snora til den duppeditten snora skal festes i. Jeg snurrer den i 8-tall rundt den noen ganger før jeg legger halvstikk (tror jeg det er) noen ganger.

Og så kommer det vanskeligste - huske å ta det ned i rett tid. Er ikke det før kl. 20 tro?

Gjest 1.mai07
Skrevet

Det var jammen bra du minnet meg på det! Fortet meg ut for å heise vårt. Jeg er fæl til å glemme...

Mener du hvordan du fester flagget for så å heise det?

Det er noen sånne festegreier som jeg ikke vet navnet på som henger fast på snora. Disse skal passe med en festeanordning som sitter på flagget.

På vårt flagg er det lett å se hvilken side som skal opp, da det er en lang tråd festeanordningen henger i på nedsiden av flagget. (Skjønner du egentlig noe av dette?)

Så er det bare å feste den øverste først, heise flagget litt, feste den nederste og så heise flagget til tops.

Når flagget er heist fester jeg snora til den duppeditten snora skal festes i. Jeg snurrer den i 8-tall rundt den noen ganger før jeg legger halvstikk (tror jeg det er) noen ganger.

Og så kommer det vanskeligste - huske å ta det ned i rett tid. Er ikke det før kl. 20 tro?

Takk skal ha ha. Flagget er heist!

Tas ned kl 21.

jubalong70
Skrevet

Takk skal ha ha. Flagget er heist!

Tas ned kl 21.

Takk. Da skal jeg prøve å huske det denne gangen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...