Gå til innhold

Hvor mye vann til dagen?

Anbefalte innlegg

hare1365380455
Skrevet

Jeg har hørt at vi bør drikke fem glass vann til dagen. Stemmer det?

Fortsetter under...

Skrevet

Er det ikke 2,5 liter da? Fem glass blir vel ca 1 liter?

hare1365380455
Skrevet

Er det ikke 2,5 liter da? Fem glass blir vel ca 1 liter?

Så mye!? Jeg drikker visst ikke nok....

Skrevet

Man bør drikke 1-2 liter om dagen og 5 vanlige melkeglass tilsvarer vel ca. 1 liter så det stemmer og du kan godt drikke enda mer.

hare1365380455
Skrevet

Man bør drikke 1-2 liter om dagen og 5 vanlige melkeglass tilsvarer vel ca. 1 liter så det stemmer og du kan godt drikke enda mer.

Ok, det får jeg. :)

Skrevet

Det kommer jo veldig an på hva du gjør, og hvor varmt det er.

I går drakk jeg en liter bare på en sykletur.

Annonse

Gjest Lotus78
Skrevet

Jeg leste at man bør få i seg 30ml vann/væske pr. kilo man veier. Dette var en side angående slanking, men det gjelder helt sikkert ellers også vil jeg tro.

jubalong70
Skrevet

Jeg har hørt minst 8 glass.

Jeg synes det er kjekt å ha en Imsdal-flaske stående, og så drikker jeg minst to av dem i løpet av dagen. (Fyller på med springvann, jeg da.)

Gjest pærebrus875
Skrevet

Så mye!? Jeg drikker visst ikke nok....

du merker om du ikke drikker nok på at du er trøtt/hjernen føles sløv, hjernen trenger vann til smøring mener jeg å ha hørt, og jeg føler meg mye mer konsentrert når jeg får drikke noe, og er urinen din mørk så drikker du ihvertfall for lite, jo lysere jo mer vann har du drukket. Den skal være gul, ikke mørkegul/brun.

Skrevet

2 liter har jeg hørt.

2 liter har jeg også hørt, men det gjelder væske-inntak totalt. Det er jo væske i mat også. Men en god del rent vann (ca 1 liter) bør man nok drikke per dag

Skrevet

2 liter har jeg også hørt, men det gjelder væske-inntak totalt. Det er jo væske i mat også. Men en god del rent vann (ca 1 liter) bør man nok drikke per dag

Nei, det er væskeinntak utenom det du får i deg gjennom maten.

Annonse

Gjest Tacomix
Skrevet

Jeg har alltid hørt en må drikke 2 liter uansett hva det er i mat osv. Men om en greier det er en annen sak. Noen dager greier jeg det faktisk, men andre dager er det litt så om så.

Gjest liede
Skrevet

u/t

Du som er så pirkete burde kanskje vite at "sagt" ikke skrives med k?

;-)

Gjest pirkline
Skrevet

Du som er så pirkete burde kanskje vite at "sagt" ikke skrives med k?

;-)

Jepp, du har rett.

Det burde jeg visst!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...