Gå til innhold

ekstravakter dag eller kveld?

Anbefalte innlegg

Gjest jobber i helsesektoren
Skrevet

Kvelder gir litt bedre lønn, men jeg håper etter hvert å ta noen dagvakter. En venninne sa at jeg helst bør ta kveldsvakter for dagvakter lønner seg så dårlig. Hva mener dere? Skal jeg jobbe dag blir morgenen travel og jeg må la et barn være alene noen timer etter skoletid. Men da har jeg kvelden hjemme i steden for å gå på jobb når mannen kommer hjem. Jobber jeg kveld er jeg hjemme når barnet kommer hjem fra skolen og vi får noe tid sammen, men jeg får ingen tid sammen med minsten som går i barnehage. Jeg leser ellers om dagen siden jeg er student.

Skrevet

Det høres ut som det er best for familielivet at du jobber dagtid ; ) Men det kommer selvfølgelig ann på hvor mange vakter du skal ha i uka. Hvis det er en eller to i uka, hadde jeg kanskje tatt det jeg tjente best på. Også får du jo tid til å lese da på formiddagen mens du er alene.

Gjest jobber i helsesektoren
Skrevet

Det høres ut som det er best for familielivet at du jobber dagtid ; ) Men det kommer selvfølgelig ann på hvor mange vakter du skal ha i uka. Hvis det er en eller to i uka, hadde jeg kanskje tatt det jeg tjente best på. Også får du jo tid til å lese da på formiddagen mens du er alene.

Jeg jobber annenhver helg, så det er snakk om kanskje en ekstravakt eller to i uken.

Skrevet

Jeg jobber annenhver helg, så det er snakk om kanskje en ekstravakt eller to i uken.

Hvis det er snakk om ekstravakter, så er det vel ikke sånn at du må velge om du bare skal gå dagvakter, eller bare skal gå kveldsvakter? Du vet jo best hva som passer for deg om du har prøvd ut begge deler. Kveldsvaktene gir litt mer penger, men ikke så mye at jeg synes det bør være utslagsgivende, når det er snakk om 1-2 vakter i uken.

Skrevet