Gjest til tider bekymret! Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Jeg lurer veldig på om hvordan man merker at noen er påvirket av noe. Her tenker jeg på slike ting som hasj, andre narkotiske stoffer osv. Man ser jo (og lukter) rimelig raskt om noen er alkoholpåvirket, men jeg har ingen erfaring med narkotiske stoffer. Har en i nabolaget, som jeg vet har en hard fortid. Noen ganger er det mye merkelig oppførsel. Men man vet jo ikke om det bare er impulsiv glede, "skade" i psyken fra tidligere hardt liv. Folk kan jo klare å komme seg ut av det og alt ordner seg... Men enkelte dager blir jeg så i tvil. Det har seg nemlig slik at mine barn henger mye der, er det trygt? Og hvis det faktisk er et misbruk inne i bildet, hva kan man da gjøre for det barnet som bor der? Barnet har bare denne ene omsorgspersonen i det daglige. Det er lite grenser og "alt" er lov i den heimen, i motsetning til hos oss, vi er rimelig strikse i forhold til mange. ( nå skal det sies at vi er to voksne og tre barn, altså det må være retningslinjer, og vi er to til å opprettholde det..) 0 Siter
pekkaline Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Jeg vet faktisk ikke annet enn at de fleste bruker å være "over"-glade og er vanskelig å få blikk kontakt med. Ikke ofte jeg treffer på sånt, heldigvis! 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Jeg kjenner en som "levde" i det miljøet i noen år. Å han kom ut av det miljøet igjen. Han er aller tiders nå, hvertfall:) Selv om jeg ikke kjente han da han brukte det. Så om man ikke tar for mye narkotika og stopper mens leken er god, så tror jeg at man skal kunne greie å komme seg ut av det miljøet. Men det er absolutt ikke noe bra å være i et slikt miljø. 0 Siter
Sofline Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Man kan i hvert fall godt lukte det når man kommer inn i et rom hvor noen har røyket hasj. 0 Siter
Gjest til tider bekymret! Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Jeg vet faktisk ikke annet enn at de fleste bruker å være "over"-glade og er vanskelig å få blikk kontakt med. Ikke ofte jeg treffer på sånt, heldigvis! Ja, nemlig... vifter med armene og veldig "ivrig" ler av rare ting, og skriver snåle ting i sms. Altså sms`enes karakter endrer seg drastisk enkelte dager.. (hei og god helg, på en tirsdag osv..) Er så redd for å stemple, og så er det feil, for det er jo en alvorlig anklagelse.. 0 Siter
Gjest til tider bekymret! Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Man kan i hvert fall godt lukte det når man kommer inn i et rom hvor noen har røyket hasj. Er ikke så mye innom der hjemme, men hvordan lukter det, særegent preg? 0 Siter
pekkaline Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Ja, nemlig... vifter med armene og veldig "ivrig" ler av rare ting, og skriver snåle ting i sms. Altså sms`enes karakter endrer seg drastisk enkelte dager.. (hei og god helg, på en tirsdag osv..) Er så redd for å stemple, og så er det feil, for det er jo en alvorlig anklagelse.. Jeg synes du heller skal observere litt, til du har håndfaste bevis for dine tanker. Det er ikke bra å stemple noen feil, som du sier. 0 Siter
Sofline Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 Er ikke så mye innom der hjemme, men hvordan lukter det, særegent preg? En søtlig (og kvalmende) lukt synes jeg. Samboeren min jobber med utilpassede unge som av og til sniker seg til å røyke hasj og kjente igjen lukten i oppgangen vår da vi fikk ny nabo. Det er derfor jeg vet hvordan det lukter. *forsvare seg mot å være hasjvrak* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.