Gå til innhold

Medisin mot angst/"noia" m. depresjon

Anbefalte innlegg

Går pr. i dag på Xanor 1mg x 2 + 75 mg Efexor Depot. Sliter veldig med å se mennesker i øynene - og har en konstant følelse av at folk er "farlige", selv om jeg vet at dette ikke er tilfelle. Følelsen blir bare så sterk at det blir virkeligheten for meg, og jeg klarer ikke å tenke at det ikke er farlig. Hakk i plata rett og slett. Er vel resultat av mobbing og angst over lang tid. Lurer på om det finnes noen alternativer til denne medisineringen som kan hjelpe på sterk angst/noia, og som ikke gjør meg sløv? Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/274878-medisin-mot-angstnoia-m-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Buspar kan jo være noe. Det er et middel mot angst. Det tror jeg ikke er sløvende, ei heller vanedanende slik xanor er.

Hei! Takk for svar :-) Buspar skal visst hjelpe, forsøkte det en gang, men virkningen var veldig tidsbegrenset. Virkningen opphørte etter 3-4 uker eller så.

Min erfaring er også at medisiner som hjelper meg, rett og slett opphører å virke etter en stund. Enten begrenset/ingen virkning, masse bivirkninger eller at en stadig må opp i dose.

Vil jo helst ikke bruke B-preparater - men har liksom blitt stående på Xanor, selv om det ikke fungerer så godt da jeg har stått på dette i veldig langt tid. (Samme dose 1 mg x 2 pr. dag).

Forsøkt Cipralex, men dette fikk jeg veldig plagsomme utslett og kløe av. Klødde meg til blods. Ellers virket disse veldig godt på både angst/depresjon en stund. Følte meg mer opplagt også. Forsøkt det meste (bl.a. Seroxat, Cipramil, Zoloft, Anafranil, Cipralex - og står nå på Efexor Depot 75 mg i tillegg til Xanor 2x1 mg. Fungerer ikke så bra, selv om Efexor Depot fungerte veldig godt i starten, har det mistet sin virkning. Forsøkte en høyere dose Efexor Depot- men fikk bare bivirkninger og ble veldig trøtt i tillegg. Vet egentlig ikke hvor lang tid det tar ved økning av dosen på Efexor Depot til dette evt. skulle bli bedre heller.

Har tenkt litt på antipsykotisk medisin, om dette kan være et alternativ, da jeg føler at angsten gjør meg ganske paranoid og at jeg aldri slapper helt av. Men jeg vet ikke. Legen jeg bruker har heller ingen forslag, alt er opp til meg liksom.

Vet at det ikke finnes noe vidundermiddel - men skulle ønske jeg fant noe som funket litt over tid, som ikke hadde ekstreme bivirkninger og ikke gjorde meg for trøtt, og at jeg kom meg av Xanor. Men vet ikke helt hvordan det skal gå til. Tips mottas med takk, da legen min overlater alt til meg mht. medisin.

Reidar Rose

http://www.xanax.com

http://www.xanaxxr.com

Les å lær. Du skjønner vi lever i Norge og ikke i USA. Jeg har fått et nytt liv med Xanor Depot (USA: Xanaxxr). Meget plaget med panikk angst. Fått nytt liv og i jobb. Rykter går at xanor her i landet skal enten bli avregistrert eller opp til A-resept...Norge...vøttø.....

Gjest Happiness

Jeg har gått på xanor i flere omganger, men aldri mer enn 8 mnd i gangen.(som felleskatalogen anbefaler) Jeg vil dessverre tro at etter lang tid på 1 mg om dagen, så er du uten virkning nå. Hvis du kutter med først 0,5 mg, vil den forverringen i angstnivå som du kjenner, i stor sannsynlig være forbigående seponeringsangst.Selv gikk jeg på mellom 4 og 5 mg.

Mange sier det er svært vanskelig å slutte på xanor, og det er sikkert sant, men personlig synes jeg det har gått veldig greit, så lenge en tar seg god tid. Ikke raskere enn 0,5 mg i uka.Har du prøvd å slutte? Kanskje du vil oppleve det lettere enn du tror?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...