Gjest qerc Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Leste innlegget til Jente31 der hun forteller at hun har snakket om DOL og nhd til legen sin. Måtte smile for meg selv. Er det sånn at nhd har blitt "kjendis" hos leger og annet helsepersonell nå? ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274890-er-det-mange-som-forteller-om-dol/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Hvorvidt nhd er "kjendis" eller ikke, skal jeg ikke uttale meg om. Det vet jeg ikke. Ikke spiller det noen rolle heller. Det som har vært viktig for meg, er at jeg har blitt tatt på alvor av en fagperson, som jeg også har lært mye av, og med det kommet videre. Ikke for å "syte", men jeg hadde stått fast i flere år da jeg fant DOL, jeg skjønte ikke hvorfor jeg var så utmattet osv. Jeg har i hele mitt liv levd med fysiske og psykiske overgrep, jeg har problemer selv og har mye å nøste opp i. Noe har jeg gjort her. Dette er første gang jeg er søkt inni psykiatrien.Jeg synes det er bra at man via nettet kan få hjelp, når ventetetiden på dps og samtaler hos psyk.sykepleier er lang, og man ikke lenger mestrer hverdagen. Jeg har henvist til råd nhd har gitt, noe som har vært veldig nyttig for meg,da jeg har vanskelig for å gi uttrykk for mine problemer. Jeg har nærmest angst for å snakke om meg selv. Selvtilliten har vært på bunnen. På denne måten har jeg kommet lenger og blitt forstått, legen har også hatt nytte av det. Dessuten har det gitt meg bedre selvtillit, bare det å bli tatt alvorlig, av en fagperson som også har ført meg fremover. For jeg har virkelig vært på "bunnen". Jeg har stor respekt for nhd som fagperson, for han gjør en kjempe innsats her på forumet. Det virker som han engasjerer seg mer enn han trenger. Legen synes det er bra at jeg har hatt DOL, nå i en tøff tid, i påvente av samtaler hos psykiatrisk sykepleier og dps. Kansje høres dette litt dumt og rart ut. Det var uvant for meg også. Men dette har "holdt liv i meg", holdt meg oppe. For jeg har vært i ferd med å "kveles" av mine egne tanker. Det var så ille at jeg våknet om natten, av at tankene mine "diskuterte med seg selv" fordi jeg ikke hadde noen å snakke med. Det å kunne lufte seg på DOL har da vært et godt hjelpemiddel mens jeg venter på behandling og noen å snakke med. For her er også mange med erfaring og godt hjerte. jeg har funnet mye god støtte her på forumet. For legen min har dette betydd mye, for han blir sikkert også litt maktesløs, når han ser hvor mye en pasient sliter . 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274890-er-det-mange-som-forteller-om-dol/#findComment-2222340 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adriana Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg forteller ikke min behandler at jeg er på DOL. De gangene jeg synes at NHD har gitt meg eller andre gode råd som jeg vil bringe videre til behandleren min så sier jeg noe sånt som: "Jeg har lest et sted at..." ;-) Synes ikke at det er nødvendig at hun vet om det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274890-er-det-mange-som-forteller-om-dol/#findComment-2222348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D*lilith Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Han er kjendis hos min psykolog 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274890-er-det-mange-som-forteller-om-dol/#findComment-2222377 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest qerc Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Hvorvidt nhd er "kjendis" eller ikke, skal jeg ikke uttale meg om. Det vet jeg ikke. Ikke spiller det noen rolle heller. Det som har vært viktig for meg, er at jeg har blitt tatt på alvor av en fagperson, som jeg også har lært mye av, og med det kommet videre. Ikke for å "syte", men jeg hadde stått fast i flere år da jeg fant DOL, jeg skjønte ikke hvorfor jeg var så utmattet osv. Jeg har i hele mitt liv levd med fysiske og psykiske overgrep, jeg har problemer selv og har mye å nøste opp i. Noe har jeg gjort her. Dette er første gang jeg er søkt inni psykiatrien.Jeg synes det er bra at man via nettet kan få hjelp, når ventetetiden på dps og samtaler hos psyk.sykepleier er lang, og man ikke lenger mestrer hverdagen. Jeg har henvist til råd nhd har gitt, noe som har vært veldig nyttig for meg,da jeg har vanskelig for å gi uttrykk for mine problemer. Jeg har nærmest angst for å snakke om meg selv. Selvtilliten har vært på bunnen. På denne måten har jeg kommet lenger og blitt forstått, legen har også hatt nytte av det. Dessuten har det gitt meg bedre selvtillit, bare det å bli tatt alvorlig, av en fagperson som også har ført meg fremover. For jeg har virkelig vært på "bunnen". Jeg har stor respekt for nhd som fagperson, for han gjør en kjempe innsats her på forumet. Det virker som han engasjerer seg mer enn han trenger. Legen synes det er bra at jeg har hatt DOL, nå i en tøff tid, i påvente av samtaler hos psykiatrisk sykepleier og dps. Kansje høres dette litt dumt og rart ut. Det var uvant for meg også. Men dette har "holdt liv i meg", holdt meg oppe. For jeg har vært i ferd med å "kveles" av mine egne tanker. Det var så ille at jeg våknet om natten, av at tankene mine "diskuterte med seg selv" fordi jeg ikke hadde noen å snakke med. Det å kunne lufte seg på DOL har da vært et godt hjelpemiddel mens jeg venter på behandling og noen å snakke med. For her er også mange med erfaring og godt hjerte. jeg har funnet mye god støtte her på forumet. For legen min har dette betydd mye, for han blir sikkert også litt maktesløs, når han ser hvor mye en pasient sliter . Beklager om du tok det ille opp at jeg brukte deg som eksempel. Det var ikke meningen å gjøre narr av deg, men jeg måtte smile med tanke på at vi som passienter kommer til legen eller annen behandler med råd vi har funnet fra en psykiater på internett. Legene må da begynne å lure på hvem denne nhd er. :-) Jeg synes det er kjempefint at du får gode råd og støtte her inne og at du fortsetter å skrive. Det er jo derfor denne tjenesten er til. Snart kan vi vel få skrevet i journalen vår at behandlende lege var X (fastlegen vår) i samarbeid med nhd. Hehe.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274890-er-det-mange-som-forteller-om-dol/#findComment-2222404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Beklager om du tok det ille opp at jeg brukte deg som eksempel. Det var ikke meningen å gjøre narr av deg, men jeg måtte smile med tanke på at vi som passienter kommer til legen eller annen behandler med råd vi har funnet fra en psykiater på internett. Legene må da begynne å lure på hvem denne nhd er. :-) Jeg synes det er kjempefint at du får gode råd og støtte her inne og at du fortsetter å skrive. Det er jo derfor denne tjenesten er til. Snart kan vi vel få skrevet i journalen vår at behandlende lege var X (fastlegen vår) i samarbeid med nhd. Hehe.. Tok det ikke ille opp skjønner du:-). Det er helt greit at du brukte meg som et eks. Jeg synes det er bra at det ikke er bare jeg som refererer til nhds råd. Dette er noe jeg håper mange har nytte av. Jeg skjønte hva du mente, ville bare skrive litt om hvordan det har hjulpet meg å kunne referere til nhd. Den er litt komisk, måten du sier dette på. Norges fastleger lurer sikkert på hvem "ENNHÅDE" er ja. Litt humor må vi vel tåle i all elendigheten:-) Jeg sier forøvrig til legen min at han er psykiater på Levanger sykehus. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274890-er-det-mange-som-forteller-om-dol/#findComment-2222428 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.