Gå til innhold

Spreeek! + tips om joggesko?

Lillemus

Anbefalte innlegg

Tok samme runden i marka i dag som på fredag, men motsatt vei. Gikk litt raskere enn da og jogget adskillig lengre etapper og brukte nesten 10 min kortere tid! Ble passelig sliten og er veldig fornøyd! :o)

Men jeg må ha noe nytt på beina, joggeskoene mine er flere år gamle (men ikke utslitte...), men de er ørlite trange på tærne og egentlig ikke så veeeldig gode på foten. De er av merket Brooks og kostet en del hundringser på sportsbutikk en gang i tiden, kjøpt på salg. :o)

Noen som har tips til rimelige (helst ikke over 700?) joggesko til en ganske liten og lett (60 kg) dame som helst jogger i skog og mark, aldri eller veldig, veldig lite på asfalt. De må støtte godt for jeg har dårlige ankel-ledd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det smarteste du kan gjøre selv om du bare jogger litt innimellom, er å gå på Løplabbet, som finnes i din by. Der får du hjelp til å finne riktige sko for dine føtter og ditt behov. Dette er viktig for å forebygge skader.

Jeg ble litt nysgjerrig på dette med Bymarka, har aldri løpt der. Er dette i området ved Gråkallen? Er det fine turstier/grusveier der, og hvor kan man parkere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det smarteste du kan gjøre selv om du bare jogger litt innimellom, er å gå på Løplabbet, som finnes i din by. Der får du hjelp til å finne riktige sko for dine føtter og ditt behov. Dette er viktig for å forebygge skader.

Jeg ble litt nysgjerrig på dette med Bymarka, har aldri løpt der. Er dette i området ved Gråkallen? Er det fine turstier/grusveier der, og hvor kan man parkere?

Jeg kjører ikke helt opp til Gråkallen enda, det er alt for mye snø der oppe, det er fremdeles preparerte skiløyper der. :o)

Jeg parkerer ved Byåsen Butikksenter / Wullumsgården på Sverresborg, da bruker jeg en times tid på en rolig tur rundt Baklidammen. Om jeg kjører lenger opp Fjellseterveien mot Skistua og parkerer på parkeingsplassen ved Baklidammen så bruker jeg 22 min på en runde rundt og selv da løper/går jeg ikke veldig fort. :o) Så jeg kommer nok til å starte mest fra Wullumsgården i denne delen av marka.

Dersom man fortsetter opp Fjellseterveien etter p-plassen ved Baklidammen kommer man etterhvert til Skistua og Gråkallen ja. Bymarka er full av flotte stier og veier som er supre å jogge på!

Løplabbet er nortert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...