Lille Lisen Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Hei! Vet vel ikke helt om dette kvalifiserer seg til dette forumet men prøver allikvel. Jeg er student, og har nå vært inne i mitt så langt verste år i forhold til arbeidsmengde. Jeg kjenner nå at jeg er dødssliten. Dette til tross for at jeg ikke har klart å gi 100% slik jeg egentlig vil. Føler meg faktisk skikkelig nedfor pga dette stresset. Går rundt med vondt inni meg om dagen, føler at jeg ikke strekker til og er god nok. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å få det bedre? Er det slik at man av ulike grunner ikke alltid klarer gjøre det så bra man vil, men må prøve å godta at det er slik noen ganger? At det kan være bra nok allikvel? Er vel ikke så lett å svare på, blir kanskje mest et tankesukk dette innlegget.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274897-skolestri/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melba1365380968 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Hei! Jeg vet av erfaring hvor hardt studentlivet er, og spesielt nå etter kvalitetsreformen når man skal ha innleveringer og deleksamener hele tiden gjennom semesteret. Det er ikke noe unormalt å føle at man ikke strekker til, og det er klart at det stresser deg. Da er det veldig viktig å huske på å sove godt om natta, spise godt og regelmessig, og ta pauser i lesinga. Det hjalp meg mye. Jeg passet også på å trene, samt å alltid ta meg tid til å gjøre noe helt annet enn å studere (kino funket bra for min del, da ble jeg underholdt uten å måtte bruke særlig mye hjernekapasitet :-) ). Jeg har et klart inntrykk av at det er når man hviler at hjernen jobber og sorterer mest av det man har lært i løpet av dagen, og at når det kommer til et visst punkt så nytter det ikke hvor mange ganger man leser det samme avsnittet hvis man er sliten i hodet. Selv har jeg veldig gode karakterer i nesten alle fag, men noen fag var bare helt umulige å få like godt inn i hodet - uansett hvor hardt og mye jeg prøvde. I ettertid ser jeg at det var fordi jeg kjørte meg selv for hardt. Du får ha lykke til med eventuelle eksamener ihvertfall! Hilsen ei som har studert i mange år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274897-skolestri/#findComment-2222485 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.