Gå til innhold

Sende SMS til USA

Anbefalte innlegg

jubalong70
Skrevet

Føler meg skikkelig blond nå, men med en vanlig mobiltelefon kan man sende normale SMS til normale mobiler i USA - ikke sant?

Skrevet

Ja - men det er ikke alle mobiler i USA som kan ta imot SMS.

jubalong70
Skrevet

Ja - men det er ikke alle mobiler i USA som kan ta imot SMS.

Ok! Det var nyttig informasjon. Takk.

Jeg får vel bare prøve da :)

Skrevet

Hei

Nei, du kan ikke sende sms til USA. Men de kan sende til deg. Veldig rart det der.

Jeg bor USA og har en amerikansk mobil og en norsk mobil, så da sender jeg fra min amerikanskje også må de i norge svare til min norske :)

Skrevet

Hei

Nei, du kan ikke sende sms til USA. Men de kan sende til deg. Veldig rart det der.

Jeg bor USA og har en amerikansk mobil og en norsk mobil, så da sender jeg fra min amerikanskje også må de i norge svare til min norske :)

Altså, hvis du mente til en en mobil med norsk simkort i usa så går det bra, men ikke til et amerikansk nummer :D

jubalong70
Skrevet

Hei

Søren å! Hvorfor er det slik da?

Skrevet

Altså, hvis du mente til en en mobil med norsk simkort i usa så går det bra, men ikke til et amerikansk nummer :D

Ikke alltid det går til mobil i USA med norsk sim-kort heller.

En bekjent var nylig i USA, og mottok bare et fåtall av alle sms'er som ble sendt, fra meg og andre. Det virket fullstendig vilkårlig hvilke som kom frem og ikke.

jubalong70
Skrevet

En bekjent var nylig i USA, og mottok bare et fåtall av alle sms'er som ble sendt, fra meg og andre. Det virket fullstendig vilkårlig hvilke som kom frem og ikke.

Så dumt. Hadde tenkt å sende en bursdagsgratulasjon, men får ta det på mail i stedet da.

Skrevet

Så dumt. Hadde tenkt å sende en bursdagsgratulasjon, men får ta det på mail i stedet da.

Ja, det tror jeg er lurt! :-)

Rart i grunn at det ikke alltid går til USA. Jeg har sendt og mottatt sms'er til nordmenn i både et par steder i Nord-Afrika og mange steder i Europa...

jubalong70
Skrevet

Ja, det tror jeg er lurt! :-)

Rart i grunn at det ikke alltid går til USA. Jeg har sendt og mottatt sms'er til nordmenn i både et par steder i Nord-Afrika og mange steder i Europa...

Sikkert noe med forskjellige systemer der også - teite ting!

Mrs. Wallace
Skrevet

Nei.USA er et u-land når det gjelder sms. :o)

Skrevet

Jeg har flere slektninger i både Usa og Canada, og jeg både sender og mottar stadig sms`r.

Så det skulle jo gå bra, men husk retnings nr.

Hilsen

Skrevet

Ok, har sikkert vært heldig med dekning jeg, har ikke hatt noe problemer med heldigvis.

jubalong70
Skrevet

Nei.USA er et u-land når det gjelder sms. :o)

Så rart! Hva gjør de når de skal sende SMS da? ;)

jubalong70
Skrevet

Jeg har flere slektninger i både Usa og Canada, og jeg både sender og mottar stadig sms`r.

Så det skulle jo gå bra, men husk retnings nr.

Hilsen

Kanskje jeg kan prøve. Er det 00-1- eller er det 0-1-?

Skrevet

Kanskje jeg kan prøve. Er det 00-1- eller er det 0-1-?

Retnings nr tror jeg varierer ut i fra hvilken stat de bor i. Men det får du vite om du ringer opplysningen. Jeg bruker vel 0013.

Lykke til da:-)

jubalong70
Skrevet

Retnings nr tror jeg varierer ut i fra hvilken stat de bor i. Men det får du vite om du ringer opplysningen. Jeg bruker vel 0013.

Lykke til da:-)

Ja, jeg tenkte mest på det å komme ut fra Norge - da er det 00. Også er det 1 for USA, og så kommer nummeret - ikke sant?

Skrevet

Ja, jeg tenkte mest på det å komme ut fra Norge - da er det 00. Også er det 1 for USA, og så kommer nummeret - ikke sant?

Ja det stemmer. Men ble usikker nå, for tlf nr dit består av totalt 13 siffer, inkl 00 først. Så du kan jo telle hvor mange siffer tlf nr består av.. hehe...

Mrs. Wallace
Skrevet

Så rart! Hva gjør de når de skal sende SMS da? ;)

Problemet i USA er at de opererer med veldig mange forskjellige leverandører og mangler et skikkelig system for å ta betalt av hverandre når det utveksles sms-er mellom de forskjellige leverandørene. Tidligere gikk det overhodet ikke å sende sms innen usa, mens nå finnes det enkelte leverandører som har skikkelige avtaler. Det er i ferd med å bedre seg, men sms har ikke vært noe skikkelig satsingsområde i USA, i motsetning til her.

Så du kan alltids prøve, kan hende det går. Men tenk på amerikanske filmer - hvor ofte ser du at noen sender tekstmeldinger? ;o)

jubalong70
Skrevet

Ja det stemmer. Men ble usikker nå, for tlf nr dit består av totalt 13 siffer, inkl 00 først. Så du kan jo telle hvor mange siffer tlf nr består av.. hehe...

Ja, retningsnumrene har 3 siffer, og så er det 7 nummer i selve telefonnummeret. Og så 00 og 1 så blir det 13 siffer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...