Gå til innhold

50.000,- på konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en god del år siden jeg hadde konfirmasjon, men jeg kan ikke tenke meg det kostet 50.000 omgjort til datidens priser. Ikke engang om jeg regner med bunad både til meg og dattera mi.

Hadde koldtbord, og vi var den gang en liten familie, for de fleste nevøene/niesene mine var ikke født. To av fadrene kom ikke, for de var nylig skilt!

Skrevet

Men 100 er dobbelt så mange som 50,og 50 er nokså mange det også! ;-)

Selvsagt blir det fortere "store tall" når man har diverse stefamilier. Jeg får håpe vi unngår den problematikken på de åra som er igjen til en evt konformasjon, men hittil teller vi vel 21 med bestefroeldre, onkler og tanter og fettere/kusiner....;-)

Men apropos stefamilier: Er det vanlig å ta med flere enn steforeldre og stesøsken? tar man med stetatnter og slikt i en konfirmasjon??

Jeg vet ikke, men når jeg talte rundt 50 stk så regnet jeg med mors, fars, stemors og stefars søsken samt deres foreldre og deres barn i samme generasjon som den fremtidige konfirmanten.

Gjest togli
Skrevet

Det er en god del år siden jeg hadde konfirmasjon, men jeg kan ikke tenke meg det kostet 50.000 omgjort til datidens priser. Ikke engang om jeg regner med bunad både til meg og dattera mi.

Hadde koldtbord, og vi var den gang en liten familie, for de fleste nevøene/niesene mine var ikke født. To av fadrene kom ikke, for de var nylig skilt!

Ojsann, håper da virkelig ikke at det er så dyrt!

Jeg tenker at en konfirmasjon koster omtrent det samme som en barnedåp + antrekk til konfirmanten. Barnedåpene vi har hatt, kom på ca 2000 kroner. Bunad ligger vel på rundt 15 000 kroner.

Skrevet

Jeg vet ikke, men når jeg talte rundt 50 stk så regnet jeg med mors, fars, stemors og stefars søsken samt deres foreldre og deres barn i samme generasjon som den fremtidige konfirmanten.

Ja, jeg naer ikke hva som er vanlig å gjøre med stefamilier.

I vår familie har barna en stebestefar, men vi mødrene (søstre) har ingen stefar! ;-) Han kom inn i min mors liv etter at vi var voksne alle sammen, og selv om han er en naturlig del av familien, synes jeg det blir unaturlig å inkludere hans barn og hans søsken på familiearrangementer som f eks konfirmasjon.

Det er jo helt annerledes med min avdøde fars familie - den har jeg jo tross alt vokst opp med.

Skrevet

Ja, jeg naer ikke hva som er vanlig å gjøre med stefamilier.

I vår familie har barna en stebestefar, men vi mødrene (søstre) har ingen stefar! ;-) Han kom inn i min mors liv etter at vi var voksne alle sammen, og selv om han er en naturlig del av familien, synes jeg det blir unaturlig å inkludere hans barn og hans søsken på familiearrangementer som f eks konfirmasjon.

Det er jo helt annerledes med min avdøde fars familie - den har jeg jo tross alt vokst opp med.

Ungene mine er jo såpass små at om vi fremdeles holder sammen med våre nye partnere når det er konfirmasjonstid så vil de jo ha vokst opp med stefamiliene også.

Skrevet

Ungene mine er jo såpass små at om vi fremdeles holder sammen med våre nye partnere når det er konfirmasjonstid så vil de jo ha vokst opp med stefamiliene også.

Ja, ikke sant? Det er jo en annen sak.

filiokus81
Skrevet

Hjelpe meg, det er jo like mye som vi brukte på bryllupet i fjor, og da tar jeg med _alle_ utgiftene!

Kan aldri tenke meg at mer enn 2-5000 kr (+ evt bunad) er vanlig??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...