Gjest noen som vet? Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 La inn denne for noen dager siden, men fikk ingen svar. Prøver igjen: Vi ønsker å refinansere noen lån, men avhengig av verdivurdering kan det hende vi kommer opp mot 100% på huslånet. Er det noen som tilbyr dette når det ikke er førstegangslån? Det positive er at vi har god inntekt og kan med dagens rente betale ned 100% på 15 år hvis vi får refinansiert, og kan da øke nedbetalingstiden hvis renta går fryktelig mye opp. Hva tror dere? 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Det er ikke lenge siden vi gjorde det, men vet ikke om alle banker godtar det.. Jeg ville snakket med banken, var jeg deg. 0 Siter
Gjest Noen som vet? Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Det er ikke lenge siden vi gjorde det, men vet ikke om alle banker godtar det.. Jeg ville snakket med banken, var jeg deg. Men dere fikk refiansiert opp til 100% av husverdien? Hva sa banken? 0 Siter
Åsemor Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Vi fikk ikke låne 100% av husverdien uten å ha kausjonist for en del av lånet, eller pant i et annet hus i tillegg til vårt. 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Men dere fikk refiansiert opp til 100% av husverdien? Hva sa banken? Ja, 100 % av boligens verdi. Vi refinansierte dyre smålån, og fikk det inni huslånet. 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Ja, 100 % av boligens verdi. Vi refinansierte dyre smålån, og fikk det inni huslånet. ps. det kan være det er mye som spiller inn her, da. Her vi bor, er det forholdsvis rimelig å bo, så det kan være derfor vi fikk låne 100 % av av boligens verdi. Banken syntes det var fornuftig å gjøre det på denne måten, vi sparte mye på det. Men de vil ikke gjøre det flere ganger, sa de. Spør banken din, du får ikke et verre svar enn nei:-) 0 Siter
Gjest Noen som vet? Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Vi fikk ikke låne 100% av husverdien uten å ha kausjonist for en del av lånet, eller pant i et annet hus i tillegg til vårt. Hva gjorde dere da? Jeg har et inntrykk av at de først prøver å presse gjennom kausjonist og sånt. Men for oss blir det uaktuelt, og det sier jeg fra om med en gang. Jeg krysser fingrene siden vi kan nedbetale på ganske kort tid, og har ganske god inntekt. Vi vil prøve å bruke en låneformidler. 0 Siter
Gjest nesten 100% Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Det ble ikke så veldig langt unna 100% til oss pga at verdivurderinga ble tatt etter at vi hadde fått lånet utbetalt og det ble bare anslått en verdi som ble litt for høy. Vi har kun pant i huset og denne banken har heller ikke første prioritet i pant. 0 Siter
Gjest noen som vet? Skrevet 5. mai 2007 Skrevet 5. mai 2007 Det ble ikke så veldig langt unna 100% til oss pga at verdivurderinga ble tatt etter at vi hadde fått lånet utbetalt og det ble bare anslått en verdi som ble litt for høy. Vi har kun pant i huset og denne banken har heller ikke første prioritet i pant. Hvordan fikk dere det til, var det vanskelig? Hvem har førsteprioritet, husbanken? 0 Siter
Gjest nesten 100% Skrevet 5. mai 2007 Skrevet 5. mai 2007 Hvordan fikk dere det til, var det vanskelig? Hvem har førsteprioritet, husbanken? Hvem som har førsteprioritet er ikke noe jeg vil ut med. Det er ikke snakk om mer enn 40000. Det var ikke noe vanskelig for oss, vi har sikker inntekt og har en god del til overs pr måned når lån og faste utgifter er betalt. Det som gjorde at det ble nesten 100% lån på huset, var at rådgiveren vår vurderte huset vårt til å være verdt mer enn det er og lånte ut pengene før verdivurderingen. Hadde sikkert ikke fått det til hvis rådgiver hadde ventet på verdivurderingen for i utgangspunktet så ble lånet regnet utifra 80% av boligverdien. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.