Gå til innhold

Kan jeg stole på flyavgangene?

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Jeg skal til Bodø med jobben en gang i juni, og lurer nå veldig på om jeg kan stole på flyavgangene... Synes at det s ofte er forsinkelser og kanselleringer....

Tingen er: Det arrangementet jeg skal være med på kan jeg rekke hvis jeg tar morgenflyet. Da får jeg også med meg sommeravslutningen for barnehagen dagen før. Mellomste barnet slutter i barnehagen og det er utdeling av perm til alle 6 åringene. Hadde jo vært moro å fått det med meg...

Men - jeg bør vel egentlig reise oppover den dagen, slik at jeg legger inn risoiko for forsinkelser?

Er lite vant med å reise med fly. Hva sier dere erfarne flyreisende dolere? Jeg må forresten ta to fly herfra til Bodø.

Gjest Tacomix
Skrevet

Ikke så erfaren med å fly. Men hadde jeg hatt muligheten så hadde jeg både vært med ungen din i barnehagen og reist samme dag om det er mulig. Det kan jo bli noe forsinkelser. Man vet jo aldri med flyene. Slik tenker hvertfall jeg.

Skrevet

Tja....

Nå vet ikke jeg hva flyplass du reiser fra, men juni er en klassisk tåkemåned, iallefall her i vest. Spesielt morgenene er utsatte, og det er relativt ofte forsinkelser på de første avgangene pga tåke.

Juni er dessverre også en typisk streikemåned, men jeg har ikke hørt noe om at det er streik på gang nå i år. Det er jo bare et mellomår tariffmessig, og da er det ikke så ofte streik. Bortsett fra danske streikelystne SAS-ansatte..... :-(

Men de fleste flyene går tross alt i rute da. Du kan sjekke på http://www.avinor.no hvordan det faktisk ligger an på de forskjellige flyplassene.

Skrevet

Det kommer jo an på hvor viktig det er at du kommer presis, og hvor god margin du har med morgenflyet.

Jeg ville nok sannsynligvis reist samme dag. Alternativet er vel å reise sent kvelden før. Barnehageavslutninger pleier vel ikke å vare lenger enn til 18-19-tiden, og da er det kanskje mulig å rekke et senere fly?

Mrs. Wallace
Skrevet

På jobbreiser har jeg alltid satset på at det skal gå greit, dvs jeg legger inn greit med slingringsmonn for evt transfer, men utover det drar jeg ikke kvelden i forveien for å være på den sikre siden, nei. Har reist en del med fly (innenlands og utenlands), og det har alltid gått greit.

Mannen i huset reiser _mye_, og han gjør som meg. Kan ikke huske at det har skjært seg skikkelig en eneste gang.

Gjest prust
Skrevet

Det kommer jo an på hvor viktig det er at du kommer presis, og hvor god margin du har med morgenflyet.

Jeg ville nok sannsynligvis reist samme dag. Alternativet er vel å reise sent kvelden før. Barnehageavslutninger pleier vel ikke å vare lenger enn til 18-19-tiden, og da er det kanskje mulig å rekke et senere fly?

Det går et fly halv ni om kvelden, da vil jeg vært i Bodø klokka ett. Det kan gå det også, siden jeg ikke må opp så grytidlig.

Tar jeg morgenflyet den dagen jeg skal være på et møtte i Bodø klokka 12, går fyet halv syv, og jeg jeg er i Bodø klokka 10.

Er veldig usikker... Skal bestille billett til uka.

Gjest prust
Skrevet

På jobbreiser har jeg alltid satset på at det skal gå greit, dvs jeg legger inn greit med slingringsmonn for evt transfer, men utover det drar jeg ikke kvelden i forveien for å være på den sikre siden, nei. Har reist en del med fly (innenlands og utenlands), og det har alltid gått greit.

Mannen i huset reiser _mye_, og han gjør som meg. Kan ikke huske at det har skjært seg skikkelig en eneste gang.

Det er spesielt det at jeg må med to fly, og må vente noe i Oslo - og da dobler jo risikoen seg for forsinkelser...

Kanskje jeg kan reise seint på kvelden etter avslutningen. vil ikke være i Bodø før klokka ett da, men det kan gå...

Skrevet

Det går et fly halv ni om kvelden, da vil jeg vært i Bodø klokka ett. Det kan gå det også, siden jeg ikke må opp så grytidlig.

Tar jeg morgenflyet den dagen jeg skal være på et møtte i Bodø klokka 12, går fyet halv syv, og jeg jeg er i Bodø klokka 10.

Er veldig usikker... Skal bestille billett til uka.

Jeg ville reist om morgenen. Det er ikke så ofte det er store forsinkelser, og du har vel litt tid å gå på både mellom flyene og fra ankomst til møtestart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...