pekkaline Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Jeg ble kvalm av å se på de ørene! Vil foretrekke å bli ekspedert av folk med normalt øresmykke... Jeg er kanskje sær? Flere som meg her? Link : http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=167721 0 Siter
Mista nikket Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Må si meg enig med deg, men jeg blir ikke kvalm:-) Det er greit med enkelte piercinger, men de hullene...Tror mange ikke tenker langt nok når de "pynter" kroppen sin. Svigersønn hadde langt, farget svart hår da han studerte. Da vi snakket om det, sa han at det bare var en fase i livet. Han visste når han skulle ut i arbeidslivet måtte han forandre utseendet sitt. Nå er han en pen, ung mann med kort, lyst hår. Han gikk ikke så langt at han gjorde noe varige forandringer som ikke ville bli godtatt i arbeidslivet. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Æsj, det var ekkelt! Men sånn prinsipielt sett, så vet jeg ikke om arbeidsgiver har rett til å nekte ham jobb pga det.... 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Naturligvis finner jeg ikke det der støtende. Herlighet da tåler du lite. 0 Siter
pekkaline Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Skrevet 4. mai 2007 Æsj, det var ekkelt! Men sånn prinsipielt sett, så vet jeg ikke om arbeidsgiver har rett til å nekte ham jobb pga det.... Det vet ikke jeg heller, men da jeg jobbet som servitør så måtte ingen gå med piersinger. Tror det gjelder enda...... 0 Siter
pekkaline Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Skrevet 4. mai 2007 Må si meg enig med deg, men jeg blir ikke kvalm:-) Det er greit med enkelte piercinger, men de hullene...Tror mange ikke tenker langt nok når de "pynter" kroppen sin. Svigersønn hadde langt, farget svart hår da han studerte. Da vi snakket om det, sa han at det bare var en fase i livet. Han visste når han skulle ut i arbeidslivet måtte han forandre utseendet sitt. Nå er han en pen, ung mann med kort, lyst hår. Han gikk ikke så langt at han gjorde noe varige forandringer som ikke ville bli godtatt i arbeidslivet. Fint å leke seg litt uten at det endrer den man er,eller kan være 0 Siter
pekkaline Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Skrevet 4. mai 2007 Naturligvis finner jeg ikke det der støtende. Herlighet da tåler du lite. Ja da gjør jeg nok det. Jeg hadde glemt hva jeg skulle handle om jeg hadde møtt på han her 0 Siter
Gjest liede Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Det støter ikke meg, men jeg har full forståelse for Lefdals avgjørelse. Rimelig naivt av den unge mannen å ikke innse at "ørepynten" kunne få slike konsekvenser. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Støtende? Ikke et øyeblikk! Jeg synes slett ikke det er en lekker løsning han har valgt, men selvsagt er det ikke _støtende_ å bli ekspedert av en som har ringer i ørene. Støtende er å bli ekspedert av en direkte uhøflig selger, eller en med nazibudskap på skjorta. Og han har unektelig et poeng: Hva om noen blir støtt av en tjukk selger? Eller en mørkhudet en? Så lenge butikkpersonalet er hyggelige og nogenlunde velstelte, ser jeg ingen problemer med at vi ikke deler personlig smak. Og service er første bud! 0 Siter
Dorthe Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Jeg tror ikke jeg hadde reagert i det hele tatt. 0 Siter
AAA Skrevet 5. mai 2007 Skrevet 5. mai 2007 Ikke støtende. Men distraherende syns jeg. Og jeg syns egentlig sånne ører er ekle, men det er jo meg, og ikke en objektiv sannhet. Han har jo et poeng når han sammenligner seg med andre grupper som evnt kan bli utestengt pga avvikende utseende. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 5. mai 2007 Skrevet 5. mai 2007 Jeg hadde i alle fall blitt veldig distrahert. Synes det er skikkelig stygt også da... 0 Siter
Gjest Pontiac Skrevet 5. mai 2007 Skrevet 5. mai 2007 Jeg synes ikke det er støtende, og jeg hadde ikke reagert nevneverdig tror jeg av å bli ekspedert av denne unge mannen. Men jeg har litt forståelse for arb. giver her. Det er in at folk skal se ut som de vil, og på svært mange områder så er jo dette helt flott. Men det er helt greit synes jeg at det begrenser seg i arb. livet. Det er greit å bli behandlet av/ekspedert av folk som ser så "rene og ryddige ut" som mulig. Det har noe med ubevisst tillit etc. å gjøre. 0 Siter
Gjest liljana Skrevet 5. mai 2007 Skrevet 5. mai 2007 Hadde jeg kommet borti noen med sånne øreringer, tror jeg at jeg hadde glemt å betale:) Det var IKKE pent i hvertfall.. 0 Siter
black wealch Skrevet 5. mai 2007 Skrevet 5. mai 2007 Tror nok han vil møte dette mange ganger i livet sitt. Synd han har ødelagt seg, han kommer hlt sikkert til å angre seg en dag.... 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. mai 2007 Skrevet 5. mai 2007 Yak. Stygt, men ikke støtende. Alikevel skjønner jeg arbeidsgiver utmerket godt. Jeg synes det er pyton å bli ekspedert av folk med mørk neglelakk. Rødt og lysere nyanser av rødt/hvitt går greit, men når det kommer til blått, grønt og svart så synes jeg det er vemmelig og det ser skittent ut. Hadde jeg vært arbeidsgiver hadde jeg nok bedt de ansatte om en mer diskret neglelakk. 0 Siter
MsSophie Skrevet 5. mai 2007 Skrevet 5. mai 2007 Jeg er hvertfall ikke som deg. Pent var det ikke, men herregud - spiller det noe rolle hvis fyren er hyggelig, blid, har kompetanse og er en god kundebehandler? -"Tøft, her er en sjappe som ser menneske bak, og ikke henger seg opp i at alle skal være A4", hadde jeg vel tenkt - så jeg tror jeg hadde synes det var flott jeg, å kommet inn i en butikk og blitt ekspedert av en med piercing, tatoos, hijab eller hanekam. 0 Siter
Speak Skrevet 5. mai 2007 Skrevet 5. mai 2007 Dette er helt opp til denne gutten, så jeg orker ikke å bruke energi på det i det hele tatt. Hans valg. Jeg ville derimot ikke hatt det, og ville prøvd å påvirke mitt barn til ikke å ha slike. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.