Gå til innhold

trøblete arr

Anbefalte innlegg

Bruksanvisning

For nesten to år siden hadde jeg en mindre heldig omgang med noen skarpe gjenstander, og kuttene burde nok muligens ha vært sydd, men de ble hverken det eller stripset.

Arrene har etterhvert gitt meg en del trøbbel. De har ikke blitt noe særlig lysere ennå, og er kan se ut som om de er relativt nye. I perioder stikker det veldig i dem uten at jeg gjør noe som helst, det føles som om noen stikker tusen nåler i dem eller noe sånt. Og ved fysisk aktivitet blir de hovne (de er "utstikkende" til vanlig, men de blir enda større) og harde, får en lilla farge og begynner å klø noe infernalsk. Det kan også se ut som om det blør under huden avogtil, det blir noen tynne, røde striper som etterhvert blir brune...

Jeg lurer veldig på hva som skjer med dem, og hva det evt kan skyldes, og om det er noe å gjøre med det.

(beklager et rotete innlegg, håper noen skjønner hvor jeg vil...)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275120-tr%C3%B8blete-arr/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest majja mai

Du burde gå til fastlegen så blir du henvist til hudleger eller kirurger som kanskje kan gjøre noe med dem (når det er så ille)

Høres ikke helt vanlig ut at det skal stikke og bli verre og slik...

Kanskje du har utviklet keloider?

Da kan du få noe sprøyter med kortison i arrene så vevet trekker seg litt sammen, og laser kan gjøre rødfargen lysere...

Kanskje kan noen av arrene kuttes opp og sys sammen og bli litt mindre, om det er det som er galt.

Du fortjener hjelp for arrene, ikke skam deg for mye til å oppsøke hjelp. De leger jeg har vært borti har vært meget forståelsesfull.

Lykke til :-)

men ikke forvent et perfekt resultat eller noe. men kan si at etter 7 år nå er de mye mer utydelig enn etter 2 år (det som ikker er keloider, men keloider kan som sagt behandles og bli litt bedre)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275120-tr%C3%B8blete-arr/#findComment-2223903
Del på andre sider

Bruksanvisning

Du burde gå til fastlegen så blir du henvist til hudleger eller kirurger som kanskje kan gjøre noe med dem (når det er så ille)

Høres ikke helt vanlig ut at det skal stikke og bli verre og slik...

Kanskje du har utviklet keloider?

Da kan du få noe sprøyter med kortison i arrene så vevet trekker seg litt sammen, og laser kan gjøre rødfargen lysere...

Kanskje kan noen av arrene kuttes opp og sys sammen og bli litt mindre, om det er det som er galt.

Du fortjener hjelp for arrene, ikke skam deg for mye til å oppsøke hjelp. De leger jeg har vært borti har vært meget forståelsesfull.

Lykke til :-)

men ikke forvent et perfekt resultat eller noe. men kan si at etter 7 år nå er de mye mer utydelig enn etter 2 år (det som ikker er keloider, men keloider kan som sagt behandles og bli litt bedre)

Hei. Takk for svar.

Jeg forventer absolutt ikke noe perfekt resultat, og de problematiske arrene er langt i fra alle arrene jeg har. Det er bare de eneste som oppfører seg sånn, så lang tid etter...

Jeg skal til fastlegen på mandag, og planen er å spørre om arrene da, jeg ville bare spørre her inne først. Er redd for å dumme meg veldig ut på noen måte, at det er åpenlyst at det ikke er noe å gjøre eller noe sånt...

Men igjen, takk for svar, godt å høre at det ikke bare er meg som syntes de oppførerer seg litt "suspekt" ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275120-tr%C3%B8blete-arr/#findComment-2223928
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...