Gå til innhold

17 mai er vi så glad i:o(

Anbefalte innlegg

Gjest Happiness
Skrevet

Du, måtte bare ta med en ting til. Det er jo ikke umulig at han en vakker dag skjønner hva han har mistet heller da, og kommer å banker på den døren. Nok av slike eksempler etter mange års samliv og barn involvert og hverdagen er kommet i det nye forholdet. Noen venner av meg var fra hverandre i tre år. Der var det utroskap, rettsak om unger, og ett skikkelig h., så plutselig en dag hadde sviktende part fått tenkt nok/erfart nok og ville gjerne få komme "hjem" igjen. Vedkommende var stor nok til å legge alt bak seg(noe ingen hadde trodd), og nå har de bodd sammen i 12 år. Lykkelige år--mye bedre enn de 12 de hadde før bruddet- for de hadde lært å sette pris på hverandre og hverdagen på en annen måte.

Så det finnes solskinnshistorier.

klemz

Problemet er at i alle år har alle snakket om hvor syk og passiv jeg er, hvor dårlig selvfølelse og hvor mye angst jeg har, og på slutten var det slik at det var jeg som måtte forandre meg hvis det skulle være liv laga. Ingen snakket noen gang om at han trengte å gjøre noe med seg selv. Ingen lurte på hvorfor jeg var passiv. Ingen lurte på hvorfor jeg fungerte så dårlig. Ingen ting er enkelt, sort/hvitt. Men alt lå ikke inne i meg slik vi alle trodde og tenkte. Så lenge ikke han også vil(eller tror det er mulig)å forandre ved grunnleggende ting i seg selv, hadde det ikke hjulpet om han kom nå. Jeg elsker ham. Men vet at jeg holdt på å gå til grunne sammen med ham.

Og hvis noen tenker at dette var da måte på for svartmaling av noen, så ser jeg det slik at noe lå i dynamikken som var mellom oss, noe lå i meg, men noe lå også i ham. Det er det sistnevnte som er nytt for meg og en del av våre venner/familie. Og han vil ikke /kan ikke gjøre noe med seg. Så jeg tror det virkelig er helt over.

Jeg kunne tilgitt, hvis han ville hatt tilgivelse. Men han ville aldri be meg om det. Han er lei seg, men ville gjort det samme en gang til. Jeg håper for hans skyld at han kommer til meg og gjør det en gang.

Det er så usigelig trist:o(

Gjest Happiness
Skrevet

Der er mulig å gå ut alene på 17.mai. Mange gjør det.

Det er også en mulighet å dra ut i naturen og oppleve verdens vakreste land i den tiden det er aller vakrest :-)

17. mai sett fra topen av Gråkallen må være vakkert om det er finvær.

Ja, livet er jo så annerledes nå. Så jeg antar jeg må prøve å tenke annerledes rundt muligheter som finnes. Det er uvant og vanskelig når en har levd i et fast mønster all sin dag.

Får sprenge noen personlige grenser.

Takk for svar.

Skrevet

Takk for svar. Jeg får prøve å klekke ut noe. Jeg føler at den vonde påsken såvidt er over. Så kommer det noe nytt. Er bare så sliten av å ha det så vondt. Får håpe på godt vær, så jeg kan ta meg en tur.

For 2 år siden kjørte jeg og ei venninne langt oppi skogen , satte oss ved et helt stille vann, hadde med kakao og kjeks. Fantastisk måte å feire dagen på :-)

Skal se an været litt her, noget ustabilt her for tiden, kanskje jeg tar meg en runde i noen løyper med grusveier her. Med alt annet enn korpsmusikk på mp3-spilleren :-)

Gjest Happiness
Skrevet

For 2 år siden kjørte jeg og ei venninne langt oppi skogen , satte oss ved et helt stille vann, hadde med kakao og kjeks. Fantastisk måte å feire dagen på :-)

Skal se an været litt her, noget ustabilt her for tiden, kanskje jeg tar meg en runde i noen løyper med grusveier her. Med alt annet enn korpsmusikk på mp3-spilleren :-)

Ja, jeg tenker mer og mer på å ta meg en tur i skogen. Med en god bok.Hvis bare været blir fint.Vanligvis er jeg litt av en lesehest, men etter dette har jeg ikke vært istand til å lese annet enn magasiner. Akkurat nå regner det og er så trist. Jeg blir i dårlig humør av slikt vær.

Gjest Jente31
Skrevet

Der er mulig å gå ut alene på 17.mai. Mange gjør det.

Det er også en mulighet å dra ut i naturen og oppleve verdens vakreste land i den tiden det er aller vakrest :-)

17. mai sett fra topen av Gråkallen må være vakkert om det er finvær.

Det er det faktisk :-)

Skrevet

Ja, jeg tenker mer og mer på å ta meg en tur i skogen. Med en god bok.Hvis bare været blir fint.Vanligvis er jeg litt av en lesehest, men etter dette har jeg ikke vært istand til å lese annet enn magasiner. Akkurat nå regner det og er så trist. Jeg blir i dårlig humør av slikt vær.

Ja, regn er kjipt...men å sitte helt stille under et tre som "tak" og bare høre på regnet, er fint det også :-)

Gjest balansekunstneren
Skrevet

Hvis det er noen trøst (en dårlig trøst antakelig) så er det mange som har det slik som deg. 17 mai, som andre høytider er en vanskelig dag å komme igjennom. Men trøsten er at den ikke varer like lenge som julen eller påsken.

Akkurat denne 17 mai blir anderledes. Neste år er det ikke sikkert at du føler det slik som du gjør nå.

Nei, det var ikke mye til trøst. Jeg forstår smerten din. Tenk på at neste dag er 17 mai over, og at det er et helt år til neste gang

*sender styrkeklem*

Gjest Happiness
Skrevet

Hvis det er noen trøst (en dårlig trøst antakelig) så er det mange som har det slik som deg. 17 mai, som andre høytider er en vanskelig dag å komme igjennom. Men trøsten er at den ikke varer like lenge som julen eller påsken.

Akkurat denne 17 mai blir anderledes. Neste år er det ikke sikkert at du føler det slik som du gjør nå.

Nei, det var ikke mye til trøst. Jeg forstår smerten din. Tenk på at neste dag er 17 mai over, og at det er et helt år til neste gang

*sender styrkeklem*

Det er bra å bli minnet på at det er flere enn meg som har det slik denne dagen. Når man er veldig ensom og ulykkelig, blir man veldig navlebeskuende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...