Gjest Ikke ekstrem i forholdende til andre individer Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Det er meg med de unnvikende og avhengige trekkene igjen. Jeg lurer litt angående medisinering. Jeg har jo ved flere anledinger prøvd forskjellige antidepressiva uten veldig god effekt. Det som har hjulpet meg ut av depresjonene mener jeg er mestringsfølelse. Ved den siste innleggelsen nå ble jeg satt på Remeron 30mg. De første par dagene innlagt var jeg ikke noe bedre, kanskje heller værre. Så fikk jeg tatt en prat med personalet, de fikk vite hva jeg synes var så vanskelig på avdelingen, og det ble satt opp små mål som jeg skulle trene på. Det gikk da raskt mte bedre og jeg fikk en mestringsfølelse som gjorde humøret lettere igjen. Etter en stund klarer jeg alle de små målene mine uten nevneverdige problemer og humøret synker igjen. Jeg prøver å fine mer å trene på og å mestre, og når jeg mestrer letter igjen humøret. Ved fravær av mestring synker stemningsleiet igjen. Og nå etter utskriving sitter jeg og tenker at AD kanskje ikke er det riktige medikamentet. Kan det være noe annet som virker bedre på disse svingningene som er så påvirket av mestringsfølelse? Hva med stemningsstabiliserende som f.eks Lamictal? Vil det kunne gi noe bedre effekt? Selv om jeg aldri svinger oppover så høyt at jeg har det blir en hypomani/mani. Jeg svinger bare opp til å synes livet er greit nok å leve. Hva ville du ha foreslått? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/275132-medisinering-avhunnvdeprsvingende-nhd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke ekstrem i forholdene til andre individer Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Jeg vil bare legge til litt ettersom jeg ser du har skrevet over her i et annet innlegg at AD kan hjelpe opp av depresjonen slik at man kan arbeide med det andre i psykoterapi. Det vil jeg anta også gjelder meg? Men jeg har på andre AD følt meg mye mindre deprimert enn jeg gjør nå. Eksempelvis Cipramil (men det er flere år siden, og jeg hadde også en annen terapeut da) og Seroxat som jeg gikk på nå sist, men hvor jeg likevel fikk depresjon etterhvert. Bør jeg prøve et annet middel? Øke dosen Remeron? Eller er det bare rett og slett personlighetsforstyrrelsen som er blitt gradvis værre igjen og at bytte av medisin vil ha liten hensikt? Den spesielt ille depressive perioden nylig (som jeg ikke synes jeg kommer helt ut av) kom etter en tøff periode med usikkerhet rundt jobb før det endte i bytting av jobb hvor jeg fikk en tøff start. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/275132-medisinering-avhunnvdeprsvingende-nhd/#findComment-2224660 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.