Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lurt litt på dette. Vi bor i borettslag eller kaninbur som vi kaller det ;-)

Det er to etasjer med trapp imellom og ny toetasjer osv på begge sider med gangvei imellom.

Når folk går forbi her har jeg lagt merke til de ALLER fleste kikker inn til de i førsteetasjen på begge sider.

Blikket vandrer lissom fra side til side inn i husene :-)

Har innimellom for moroskyld stått og sett litt i vinduet (bor i 2 etasje, takk gud for det) og så og si alle kikker inn til folkene som bor her. Noen av naboene angrer for de kjøpte fordi de føler de må "stenge seg inne" i leiligheten med gardiner osv.

Det er jo ikke akkurat noe koselig å sitte inne i en mørk leilighet med alle vinduene dratt for.

Bare lurte på hvordan dere ser på det jeg har skrevet...

Skrevet

Skjønner at det er ekkelt, liker det absolutt ikke heller. Men av en eller annen grunn gjør jeg det ofte selv automatisk, uten at jeg forsåvidt interesserer meg eller tar notis av hva jeg ser.

Mista nikket
Skrevet

Jeg er nok en "ikkeregistreringskikker" Ser, men legger ikke merke til..

Skrevet

Vi har store stuevinduer og bor i et turområde, så her ser alle inn. Men jeg titter nok kanskje litt inn hos naboene jeg og, når jeg er ute og rusler... spennende å se hvordan andre har det da! ;)

Skrevet

Jeg bor akkurat sånn som du og priser meg lykkelig for at jeg bor i 2.etg

Må vel innrømme at jeg titter inn til andre når jeg går forbi, uten å egentlig vite hvorfor.

Skrevet

Må innrømme at det første jeg tenker er at du selv har litt kikkertendenser siden du er såpass opptatt av hvor forbipasserende har blikket.

Jeg bor selv i første etasje - ikke ut mot vei, men mot stor plen hvor unger leker, naboer griller og soler seg etc. Jeg går ikke naken rundt i stua, men gir jeg blaffen i om folk kikker inn.

Elisabeth1365380359
Skrevet

Jeg ser inn når jeg kan se inn, men ikke hvis det står noen der inne og ser ut da. Det er noe man må regne med hvis man bor i 1.etg.

Skrevet

Jeg har aldri bodd sånn utsatt før. Jeg tror at man kikker pga det er lys. Som vi gjør med tv, vi snur oss automatisk mot tv..... Jeg ville ikke likt å bli beglodd nei.

Skrevet

Jeg bor også slik at alle som går forbi kan se inn på kjøkkenet mitt. Men her kikker ingen inn faktisk enda jeg kjenner de fleste som går forbi. De knakker på ruta hvis de vil ha tak i meg da.

Gjest god helg
Skrevet

Jeg ser at folk kikker inn her; en kollega nevnte et nytt møbel vi hadde i stua! (Hun har aldri vært inne.)

Jeg liker ikke at folk kikker inn når de går forbi, men slik er det nå. Jeg kikker nok litt automatisk mot hus om jeg også går tur.

Skrevet

Tror mennesker er nysgjerrige av natur og dermed kikker, ubevisst. Jeg kunne absolutt ikke tenkt meg å bo slik, jeg må ha litt luft rundt meg. Kunne gjøre som jeg vil i min egen stue, og på min egen plen.

jubalong70
Skrevet

Jeg har bodd i Nederland. Der er det veldig mange hus som er kloss inntil fortauene - og "alle" kikker inn. Det er liksom helt normalt.

Så og si alle har sånne gjennomsiktige, hvite, tynne gardiner foran vinduene - og så vanlige gardiner på sidene. Dette for å skjerme innsynet litt, men likevel slippe lyset inn.

fei1365380229
Skrevet

Jeg kikker alltid inn. Er kjempespennende å se hvordan folk har det. Kikker ikke på folka inni husene, det er ikke fullt så spennende :)

Skrevet

Jeg har akkurat flyttet fra 2.etg. og ned i 1.etg. og du kan trygt si at persiennene henger nede det meste av tiden. Noe min mor synes ser forferdelig sjuskete ut, men det blåser jeg langt i - ikke noe mer irriterende enn mennesker som glor inn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...