Gå til innhold

Klær - gi det til frelsesarmeen eller fatttighus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har nå rydda vekk vintergarderoben og funnet frem sommergarderoben. :) Men der var det mye som ikke er brukt på flere år, men ikke er slitt eller flekkete.Alle klærne er pene, men jeghar vel forandra meg litt. :o)

Har en søppelsekk med noen nye, fine, brukbare, og lite bittelitt slitt tøy som jeg nå ikke helt vet hvor jeg gjør av.. Er en del nye plagg og med lappen på. Vil gi det til de som trenger det, ikke fretex. Vil gi det et sted hvor folk som ikke har råd til å shoppe det en vil kan komme og plukke med seg noe hvis det faller i smak, men hvor??? Synes det er for gæli at det går i søpla.. Fretex er ingen alternativ.

Gjest ugla brun
Skrevet

men fretex er jo frelsesarmeen da.....

Skrevet

Loppemarked?? Eller legg det ut på Finn? :)

Gjest girasol
Skrevet

Da ville jeg gitt det til en av disse gruppene som sender klær til Estland eller Romania e.l...

Skrevet

Legg det ut på finn.no under kategorien - gis vekk. Koster hverken deg eller den som ønsker det noe. Gjorde dette selv for noen uker siden. Var flere som ønsket barneklærne jeg ville gi vekk. Gav det vekk til dem jeg følte trengte det mest. Valget falt på en takknemlig og hyggelig ung mann, som trengte klær til flere av barna sine:)

Skrevet

Hvorfor vil du ikke gi til Fretex da? Jeg kaster alle mine gamle klær i nærmeste Fretex-container. Tatt fra www.fretex.no:

"Om Fretex:

Fretex er Norges største bruktkjede og en viktig del av Frelsesarmeen Norge."

Pengene går jo dermed til Frelsesarmeen

Skrevet

Skjønner ikke helt denne motviljen til Fretex - pengene går jo til Frelesarmeen. Og mnage bistandsorganisasjoner ønsker heller _penger_ enn ting, fordi det koster for mye å sende dem av gårde til f eks utlandet. Bedre å bruke cash.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...