Gå til innhold

Å få i seg mat

Anbefalte innlegg

Gjest Har det ikke bra
Skrevet

Jeg greier å spise 1 brødskive om dagen, men ikke mer. Jeg vet at jeg bør spise, men det går ikke. Hvor lange kan jeg holde på slik før jeg må presse i meg mer mat?

Jeg har det ikke så bra om dagen.

Gjest See your doc now!
Skrevet

Et normaltvektig friskt menneske lever i opptil 3 mnd uten mat gitt at det drikker tilstrekkelig væske - før man dør av sult.Å leve på kanten av sultegrensen slik du angir er svært skadelig - og kan gi varig men. Du tåler fint en uke uten mat hvis du drikker masse - men varer det lengre enn det bør du oppsøke lege og få hjelp!

Gjest Har det ikke bra
Skrevet

Et normaltvektig friskt menneske lever i opptil 3 mnd uten mat gitt at det drikker tilstrekkelig væske - før man dør av sult.Å leve på kanten av sultegrensen slik du angir er svært skadelig - og kan gi varig men. Du tåler fint en uke uten mat hvis du drikker masse - men varer det lengre enn det bør du oppsøke lege og få hjelp!

Så jeg kan greie en uke. Jeg vil at det skal gå over før det har gått så lang tid. Håper det. Så takk for ditt svar.

Gjest see your doc now
Skrevet

Så jeg kan greie en uke. Jeg vil at det skal gå over før det har gått så lang tid. Håper det. Så takk for ditt svar.

God bedring:-) Pass på å drikke 3-4 liter daglig så lenge du ikke får i deg mat. Og drikk gjerne buljong eller rett i koppen-supper. Og marsj til lege etter ei uke *streng*

Gjest Har det ikke bra
Skrevet

God bedring:-) Pass på å drikke 3-4 liter daglig så lenge du ikke får i deg mat. Og drikk gjerne buljong eller rett i koppen-supper. Og marsj til lege etter ei uke *streng*

Takk for det! Drikke går heldigvis ned. Skal gå til legen om jeg ikke får take på disse tingene.

hare1365380455
Skrevet

Hva med supper, biola, drikkeyoghurt, yoghurt, semuliegrynsgrøt, te med honning og melk, kakao.

Gjest Har det ikke bra
Skrevet

Hva med supper, biola, drikkeyoghurt, yoghurt, semuliegrynsgrøt, te med honning og melk, kakao.

Jeg kan teste ut om jeg greier å spise mer, om jeg lager meg litt supper. Jeg er ikke syk, men har det bare ikke bra. Jeg håper det går bedre om noen dager. Så takk for svaret.

Gjest Happiness
Skrevet

Har hatt det slik som deg svært lenge. Mitt råd er en bit i timen. Enkelt og greit. Helst to biter. Gå etter klokka. Det virker meningsløst kanskje, men det er den beste måten å komme seg inn i et bedre mønster igjen. En bit er bedre enn ingen ting. Dypp en kavring i melk, og drikk den ned med veske, for eksempel. Du blir så kraftløs til slutt hvis ikke.

Lykke til.

Gjest Har det ikke bra
Skrevet

Har hatt det slik som deg svært lenge. Mitt råd er en bit i timen. Enkelt og greit. Helst to biter. Gå etter klokka. Det virker meningsløst kanskje, men det er den beste måten å komme seg inn i et bedre mønster igjen. En bit er bedre enn ingen ting. Dypp en kavring i melk, og drikk den ned med veske, for eksempel. Du blir så kraftløs til slutt hvis ikke.

Lykke til.

Takk for svar. Skal prøve å ta en bit i timen og håper det løsner snart. Det er så vondt å ikke greie å spise når man egentlig vil.

Gjest baremei
Skrevet

Takk for det! Drikke går heldigvis ned. Skal gå til legen om jeg ikke får take på disse tingene.

Siden det går bra å drikke, så sats på å få i deg noe energirik væske i hvert fall! F.eks. juice, brus, saft, melk/milkshake/sjokomelk, drikkeyoghurt, smoothie, gainomax/proteinshake...

På apoteket kan du få kjøpt næringsdrikker, som inneholder alt av næringsstoffer som kroppen din trenger. Det er "vanlig mat" i flytende og konsentrert form, kan du si.

Håper matlysten returnerer snart! Gjør den ikke det, får du oppsøke lege, slik flere andre her også oppfordrer til.

Skrevet

Lykke til.

Det høres ut som et knallgodt råd!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...