Gå til innhold

Trenger hjelp om kattehold...

Anbefalte innlegg

Gjest KatKas
Skrevet

Jeg har en katt på 11 mndr som vi har hatt i 1 mnd. Det er en jente(sterilisert), og det går kjempefint. Hun er både ute og innekatt. Vi kjøpte henne hos Dyrenes hus, så hun hadde ikke hatt så veldig fin start på livet!

Dette er så koselig at vi har lyst på èn til! Noen skal gi bort en hannkatt på 2 1/2 år. Han er kastrert, snill og kjælen og holder seg i nærheten av hjemmet.

Mine spørsmål er til dere dyrekjennere:

Kan disse to leve sammen i fred og harmoni?

Tisser hannen i hele hagen for å markere seg?

Spiser de av samme skål?

Lurer igrunnen på mye...

Takk for svar.

Skrevet

"Kan disse to leve sammen i fred og harmoni?" Ser ingen grunn til at de ikke skulle det, men det kommer vel an på om de kommer overens eller ikke og det har du ingen garanti for på forhånd, uansett kjønn.

"Tisser hannen i hele hagen for å markere seg?" Kastrerte hanner markerer ikke på samme måte som ukastrerte og jeg kan ikke huske å ha hørt om kastrerte hanner som gjør det.

"Spiser de av samme skål?" Det gjør de sikkert, men jeg ville alikevel hatt separate matskåler i tilfelle den ene dominerer så mye over den andre at den ikke får slippe til i matskåla.

Gjest togli
Skrevet

Jeg vil tro dette kommer mye an på kattene selv? Vi har to kastrerte hunnkatter og naboen en kastrert hannkatt. Den ene katten vår kommer veldig godt overens med nabokatten, mens vår andre katt og nabokatten hater hverandre ;-)

Kanskje dere har mulighet for å låne den andre katten litt, så får dere se om de kan funke sammen?

Ellers kan jeg varmt anbefale å ha to katter!

Skrevet

Kan disse to leve sammen i fred og harmoni?

- Det finnes bare en måte å finne ut det på: prøv. De fleste katter trenger tilvenningstid til hverandre, og denne er på ca en måned. Om de ikke kommer overens etter en måned vil de mest sannsynlig aldri gjøre det. Si at du gjerne vil ha katten, men vil ha en garanti på at du kan levere den tilbake om den ikke kommmer overens med den du allerede har.

Tisser hannen i hele hagen for å markere seg?

- Ikke om den er kastrert, nei.

Spiser de av samme skål?

- I begynnelsen bør du ikke satse på det. Da bør du ha seperat do og skål. Men når de først går overens skal det gå helt fint.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...