Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har endel hjemmevideoer fra et gammelt videokamera (Vhs-c). Jeg kan overføre disse til vanlig vhs, men hvordan få det på dataen? Vil gjerne ha mulightet til å redigere, og lage dvd av det.

Har skjønt at jeg må ha noe som gjør om analoge signal til digitale signal. Har søk litt, men synes det er litt dyrt med sånn boks.

Jeg har kun en bærbar datamaskin, ca 1/2 år gammel.

Tips noen?

Skrevet

Du kan koble VHS-spilleren til et TV-kort med vanlig antennekabel. TV-kort til PCen kan du få for ca 500 kroner, eventuelt låne et. Det finnes med USB-tilkobling slik at du ikke trenger å åpne maskinen for å koble det til. Opptaksprogramvare følger som regel med TV-kortet når du kjøper det. Bare pass på at du har nok harddiskplass. Hvis du skal redigere vil du ta opp i full kvalitet, og det tar en god del plass.

Skrevet

Du kan koble VHS-spilleren til et TV-kort med vanlig antennekabel. TV-kort til PCen kan du få for ca 500 kroner, eventuelt låne et. Det finnes med USB-tilkobling slik at du ikke trenger å åpne maskinen for å koble det til. Opptaksprogramvare følger som regel med TV-kortet når du kjøper det. Bare pass på at du har nok harddiskplass. Hvis du skal redigere vil du ta opp i full kvalitet, og det tar en god del plass.

Er det så enkelt altså?

Jeg har 80 gb harddisk, men trenger jo bare å ta en film i gangen å brenne ut.

Tv-kort får man vel kjøpt på vanlige databutikker?

Skrevet

Er det så enkelt altså?

Jeg har 80 gb harddisk, men trenger jo bare å ta en film i gangen å brenne ut.

Tv-kort får man vel kjøpt på vanlige databutikker?

Det får du kjøpt på vanlige databutikker, ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...