Gjest Munti Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Har fått gullring i bursdagsgave av farmor. Desverre bruker jeg ikke ringer, så nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre med den. Noen forslag? 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Bytte den i et annet smykke som du vil komme til å bruke? Begynne å bruke ring? Bytte den i noe annet sølvtøy? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Du kan jo enten smelte den om til noe du kommer til å bruke, eller du kan legge den i smykkeskrinet og gi den videre til evt. døtre/svigerdøtre. 0 Siter
lonelyP Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Henge den i kjede rundt halsen?`Smelte om til noe du vil ha rundt halsen? 0 Siter
Gjest Fin gjenstand Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Smelt de om til en miniatyrkuk du kunne tenke deg å få kjørt i fitta og heng den i et kjede rundt halsen. 0 Siter
Håpløst liv Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Smelt de om til en miniatyrkuk du kunne tenke deg å få kjørt i fitta og heng den i et kjede rundt halsen. Hva er det du egentlig vil oppnå med et sånt svar ? Du må ha et ynkelig liv når du bare sitter her og prater dritt. 0 Siter
Gjest Munti Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Henge den i kjede rundt halsen?`Smelte om til noe du vil ha rundt halsen? Vet du ca. hvor mye det koster å få smeltet ringen? 0 Siter
Mista nikket Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men jeg som har passert 50 skulle ønske jeg hadde en gullring fra min avdøde farmor. Tror kanskje en setter pris på sånt når en blir eldre. 0 Siter
lonelyP Skrevet 7. mai 2007 Skrevet 7. mai 2007 Vet du ca. hvor mye det koster å få smeltet ringen? Aner ikke. Det har jeg aldri gjort. 0 Siter
morsan Skrevet 7. mai 2007 Skrevet 7. mai 2007 Hvis du ikke vil spare den i påvente av at du kanskje ombestemmer deg når du blir eldre (var det en gammel ring forresten, eller en gammel arvering?), så kan du f eks: * stikke innom Esaias Solberg i Oslo og spørre hvor mye penger du kan få for den * stikke innom en gullsmed og spørre om hun/han kan smelte den om til noe annet. Jeg fikk for mange år siden smeltet om noe gammel gull til en ring. Mener å huske at jeg betalte cirka kr 500, men da la gullsmeden i litt ekstra gull i forhold til det jeg leverte inn. dette var i 1993, så prisene har nok steget siden dengang. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.