Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Munti
Skrevet

Har fått gullring i bursdagsgave av farmor. Desverre bruker jeg ikke ringer, så nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre med den. Noen forslag?

Skrevet

Bytte den i et annet smykke som du vil komme til å bruke? Begynne å bruke ring? Bytte den i noe annet sølvtøy?

jubalong70
Skrevet

Du kan jo enten smelte den om til noe du kommer til å bruke, eller du kan legge den i smykkeskrinet og gi den videre til evt. døtre/svigerdøtre.

Skrevet

Henge den i kjede rundt halsen?`Smelte om til noe du vil ha rundt halsen?

Gjest Fin gjenstand
Skrevet

Smelt de om til en miniatyrkuk du kunne tenke deg å få kjørt i fitta og heng den i et kjede rundt halsen.

Håpløst liv
Skrevet

Smelt de om til en miniatyrkuk du kunne tenke deg å få kjørt i fitta og heng den i et kjede rundt halsen.

Hva er det du egentlig vil oppnå med et sånt svar ?

Du må ha et ynkelig liv når du bare sitter her og prater dritt.

Gjest Munti
Skrevet

Henge den i kjede rundt halsen?`Smelte om til noe du vil ha rundt halsen?

Vet du ca. hvor mye det koster å få smeltet ringen?

Mista nikket
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men jeg som har passert 50 skulle ønske jeg hadde en gullring fra min avdøde farmor. Tror kanskje en setter pris på sånt når en blir eldre.

Skrevet

Vet du ca. hvor mye det koster å få smeltet ringen?

Aner ikke. Det har jeg aldri gjort.

Skrevet

Hvis du ikke vil spare den i påvente av at du kanskje ombestemmer deg når du blir eldre (var det en gammel ring forresten, eller en gammel arvering?), så kan du f eks:

* stikke innom Esaias Solberg i Oslo og spørre hvor mye penger du kan få for den

* stikke innom en gullsmed og spørre om hun/han kan smelte den om til noe annet.

Jeg fikk for mange år siden smeltet om noe gammel gull til en ring. Mener å huske at jeg betalte cirka kr 500, men da la gullsmeden i litt ekstra gull i forhold til det jeg leverte inn. dette var i 1993, så prisene har nok steget siden dengang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...