Gå til innhold

legge ut bilder på facebook uten godkjennelse

Anbefalte innlegg

Gjest facebook og personlige bilder
Skrevet

Jeg har profil på facebook. Jeg har har noen bildealbum som er mest naturbilder og bybilder som jeg har lagt ut åpent for hele verden så og si. det er ingen personer i bildene som kan bli gjenkjent.

Men så har jeg noen familiebilder som jeg vil dele med " friends". Men bør jeg be om tilatelse fra familien for å legge dem ut, selv om det ikke er åpent for alle? Jeg har ikke skrevet hvem bildene er av.

Hva synes dere?

tzatziki1365380058
Skrevet

JA! Det bør du spørre om.

Venninnen min opplevde at noen la ut bilde av ungene hennes der - det likte hun temmelig dårlig, siden hun ikke aksepterer publisering av bilder i skolesammenheng, en gang.

Folk bør selv få velge om de skal legges ut på nett eller ei, synes nok jeg også.

Skrevet

På jobben har vi en regel om at vi ikke legger ut bilder av folk som kan identifiseres uten å be om lov først. Så du bør vel spørre ja, jeg ville satt pris på det i alle fall.

Mrs. Wallace
Skrevet

Ja, det er god skikk å spørre den som er avbildet før man legger dem ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...