Gå til innhold

har jeg en depresjon ?

Anbefalte innlegg

siste halve året har jeg vært så irritert på mine nærmeste, bare småting henger jeg meg opp til, kjefter mye oftere på mine barn bare for filleting. ser ofte bare det negative i ting ved min samboer, sexlivet er borte, har ikke lyst på han fordi jeg er irritert for alt mulig. men alikevel er det "han jeg vil ha." dette er stort sett bare når jeg er hjemme, er ikke sånn på jobb og blandt andre folk. er veldig trøtt og legger meg ofte tidlig, sover godt hele natten.

jeg har det også bra, koser oss når vi er ute på tur osv, men er ikke så flink å finne på ting med mine barn lenger, før leste jeg bøker, lagde ting med de, bakte og storkoste meg når jeg, nå er alt bare tiltak, er liksom tappet for energi.

noen som har råd hvordan jeg kommer ut av denne onde sirkelen, er jeg deppa ? hva kan jeg gjøre med livet mitt, og hvordan kan jeg få tilbake energien jeg hadde før.

jeg er 31 år og har to barn og samboer, jobber som vikar når jeg vil og har det ganske bra på jobben.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275243-har-jeg-en-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pelle70

Dette var som om jeg skulle skrevet det selv. Har hatt et forferdelig humør i hele vinter. I høst/vinter begynte jeg med ginseng, først flytende, deretter noen sterkere tabletter (tror de også var gerimax). Dette hjalp ikke på energien i det hele tatt, og jeg var så sur og trøtt bestandig. Hadde tenkt å bestille legetime da jeg lurte på om jeg hadde en depresjon, men før jeg kom så langt var det slutt på ginsengtablettene, og det merkelige er at humøret mitt forandret seg så snart jeg sluttet med de. Om det er tablettene jeg ikke har tålt vet jeg ikke, men nå har humøret mitt vært normalt siden jeg sluttet med de, for ca 6-7 uker siden. Jeg vet bare at jeg ikke skal prøve det igjen.

Vet ikke om dette var noe godt svar til deg, men jeg ville vært glad om jeg hørte om andre som har reagert slik på naturpreparater.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275243-har-jeg-en-depresjon/#findComment-2224581
Del på andre sider

Dette var som om jeg skulle skrevet det selv. Har hatt et forferdelig humør i hele vinter. I høst/vinter begynte jeg med ginseng, først flytende, deretter noen sterkere tabletter (tror de også var gerimax). Dette hjalp ikke på energien i det hele tatt, og jeg var så sur og trøtt bestandig. Hadde tenkt å bestille legetime da jeg lurte på om jeg hadde en depresjon, men før jeg kom så langt var det slutt på ginsengtablettene, og det merkelige er at humøret mitt forandret seg så snart jeg sluttet med de. Om det er tablettene jeg ikke har tålt vet jeg ikke, men nå har humøret mitt vært normalt siden jeg sluttet med de, for ca 6-7 uker siden. Jeg vet bare at jeg ikke skal prøve det igjen.

Vet ikke om dette var noe godt svar til deg, men jeg ville vært glad om jeg hørte om andre som har reagert slik på naturpreparater.

jeg går ikke på noe medisin, det eneste jeg bruker er p-piller, de har jeg sluttet med i perioder men har ikke merket forskjell på det.

glemte å si i sted at jeg er egentlig en jente med godt selvbilde, er slank og føler meg fin.

har egentlig ikke lyst å bruke medisin, vil komme ut av dette uten noe. Hver dag våkner jeg å sier til meg selv at jeg ikke skal være så sint på de jeg bor med, men klarer det ikke. har lyst å ha overskudd til familien min og kose meg sammen med dem, de jeg er aller mest glad i....... blir trist hver dag for jeg klarer det ikke :-(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275243-har-jeg-en-depresjon/#findComment-2224618
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Muligens har du en depresjon, men jeg er ikke sikker. Du har irritasjon, nedsatt energi, nedsatt initiativ og nedsatt sexlyst. Men du har ikke manglende evne til å glede deg. Du er også ok på jobb.

Det er fortsatt mulig å være sliten og lei.

Jeg synes du skal drøfte dette med fastlegen din.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275243-har-jeg-en-depresjon/#findComment-2224629
Del på andre sider

jeg går ikke på noe medisin, det eneste jeg bruker er p-piller, de har jeg sluttet med i perioder men har ikke merket forskjell på det.

glemte å si i sted at jeg er egentlig en jente med godt selvbilde, er slank og føler meg fin.

har egentlig ikke lyst å bruke medisin, vil komme ut av dette uten noe. Hver dag våkner jeg å sier til meg selv at jeg ikke skal være så sint på de jeg bor med, men klarer det ikke. har lyst å ha overskudd til familien min og kose meg sammen med dem, de jeg er aller mest glad i....... blir trist hver dag for jeg klarer det ikke :-(

Kanskje du føler at det er noe som mangler i livet ditt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275243-har-jeg-en-depresjon/#findComment-2224726
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...