Gå til innhold

Puls-Langturer

Gjest Treningsjenta

Anbefalte innlegg

Gjest Treningsjenta

Er jente, 18 år. Har ikke testa max pulsen min, men den ligger vel på 210-200 (gj.s for de på min alder)

På langturer, skal jeg ha 160-165 i puls da? Jeg har nå i 1/2 år hatt 165 på langturer (alt fra 1-2 timer) hver eneste dag. Men jeg føler at jeg ikke har så mye oversudd lenger. Orker igrunn ikke trene, men jeg tvinger meg selv.

Halvåret før brukte jeg å ha 150-155 i puls på langturer. Da var jeg mer "i form" og hadde lyst og energi til å trene. Nå føler jeg meg trøtt og uopplagt hele dagen.

Kan det vere at jeg trener med feil puls på langturer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut for meg som du er overtrent?! Har egentlig ikke så mye peiling, men er det ikke dumt å løpe langtur med forholdsvis høy intensitet _hver_ dag? Jeg prøver å variere med intervall en dag, rolig jogg / rask gange et par dager og SOFA minst en dag i uka...

Hvis du skikkelig har mistet inspirasjonen, bør du kanskje ta en litt lengre pause, før du setter i gang - med litt mer variert trening.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

du ligger altfor høyt. Langturer burde ikke gi deg puls på over 140. I alle fall ikke hvis du ikke har et vanvittig godt treningsgrunnlag og trener sjelden.

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...