Gjest Treningsjenta Skrevet 18. mai 2001 Skrevet 18. mai 2001 Er jente, 18 år. Har ikke testa max pulsen min, men den ligger vel på 210-200 (gj.s for de på min alder) På langturer, skal jeg ha 160-165 i puls da? Jeg har nå i 1/2 år hatt 165 på langturer (alt fra 1-2 timer) hver eneste dag. Men jeg føler at jeg ikke har så mye oversudd lenger. Orker igrunn ikke trene, men jeg tvinger meg selv. Halvåret før brukte jeg å ha 150-155 i puls på langturer. Da var jeg mer "i form" og hadde lyst og energi til å trene. Nå føler jeg meg trøtt og uopplagt hele dagen. Kan det vere at jeg trener med feil puls på langturer? 0 Siter
Scheraa Skrevet 22. mai 2001 Skrevet 22. mai 2001 Høres ut for meg som du er overtrent?! Har egentlig ikke så mye peiling, men er det ikke dumt å løpe langtur med forholdsvis høy intensitet _hver_ dag? Jeg prøver å variere med intervall en dag, rolig jogg / rask gange et par dager og SOFA minst en dag i uka... Hvis du skikkelig har mistet inspirasjonen, bør du kanskje ta en litt lengre pause, før du setter i gang - med litt mer variert trening. Lykke til! 0 Siter
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 23. mai 2001 Skrevet 23. mai 2001 Hei, du ligger altfor høyt. Langturer burde ikke gi deg puls på over 140. I alle fall ikke hvis du ikke har et vanvittig godt treningsgrunnlag og trener sjelden. [email protected] 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.