Gå til innhold

Fadder til konfirmant

Gjest fadder med litt dårlig tid :)

Anbefalte innlegg

Gjest fadder med litt dårlig tid :)
Skrevet

Til helgen er min niese og mitt første tantebarn konfirmant .... det kreves vel av meg at jeg holder en tale eller har en sang, gjør det ikke ?

Jeg har prøvd å sette opp noen stikkord, funnet ut at det blir enklere å si noen ord enn å dikte en sang (hjeeeelp jeg hater å måtte stå foran en forsamling ..... )

Nå har det seg sånn at mor og far er skilt, de er gift igjen på hver sin kant, har et godt forhold alle sammen. I konfirmasjonen kommer det da altså gjester fra 4 familier.

Når jeg skal gratulere konfirmanten i talen min, vil jeg jo også gratulere foreldrene .... skal jeg si navnene til mammaen og pappen sammen, for så å ta med de nye i en "bisetning", eller tar det seg bedre ut om jeg gratulerer pappaen og den nye og mammaen og den nye .... ?

Har du et tips til meg om hvordan jeg kan få til en litt morsom tale ... ? :)

Fortsetter under...

sant å si
Skrevet

Gratuler foreldrene med dagen og med den flotte ungdommen deres. Det er jo først og fremst deres dag.

Du kan jo godt inkludere alle med en gratulasjon til foreldre og deres familier, for eksempel. ingen nevnt, ingen glemt - hverken av steforeldre, besteforeldre, ste-besteforeldre.

Da treffer du alle som vil, og lar likevel konfirmant med foreldre stå i sentrum for gratulasjonen.

Skrevet

Gratuler foreldrene med dagen og med den flotte ungdommen deres. Det er jo først og fremst deres dag.

Du kan jo godt inkludere alle med en gratulasjon til foreldre og deres familier, for eksempel. ingen nevnt, ingen glemt - hverken av steforeldre, besteforeldre, ste-besteforeldre.

Da treffer du alle som vil, og lar likevel konfirmant med foreldre stå i sentrum for gratulasjonen.

Var i konfirmasjon i går, og ingen av fadrene holdt tale, bare konfirmantense far (en kort tale). Det er forresten første gang noen har holdt tale i en konfirmasjon jeg har vært i. Nå er da heller ikke taler den sterkeste siden i vår slekt...

Gjest liede
Skrevet

Var i konfirmasjon i går, og ingen av fadrene holdt tale, bare konfirmantense far (en kort tale). Det er forresten første gang noen har holdt tale i en konfirmasjon jeg har vært i. Nå er da heller ikke taler den sterkeste siden i vår slekt...

Jøss! Da kommer nok jeg fra en svært taleglad familie. Det pleier å være flere taler enn faddere i "våre" konfirmasjoner.Ikke alle er like lange heldigvis. :-)

Skrevet

Du kan jo gratulere foreldrene med familie. Du nevner ikke navn, men ingen blir glemt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...