Gå til innhold

Nyttig å bruke ressurser på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det var latterlig dumt gjort av han jeg. Men selvfølgelig så høres det drøyt ut å må i fengsel for kakekasting. Fikk han ikke et valg mellom bot og fengsel i første omgang? Er det ikke slik det foregår? Så har han anket og får derfor kun fengsel som straff? Jeg vet ikke helt hvordan de ellers skulle taklet dette, hva mener du??

Skrevet

Ja, absolutt nyttig.

Det er ingen morsom spøk han har utført i disse terrortider.

Gjest helt latterlig
Skrevet

Jeg synes det var latterlig dumt gjort av han jeg. Men selvfølgelig så høres det drøyt ut å må i fengsel for kakekasting. Fikk han ikke et valg mellom bot og fengsel i første omgang? Er det ikke slik det foregår? Så har han anket og får derfor kun fengsel som straff? Jeg vet ikke helt hvordan de ellers skulle taklet dette, hva mener du??

Klart det var dumt gjort av han.

Men tenker litt på andre handlinger som er mye værre, som har lavere eller ingen straff og snakke om. Og i den sammenheng synes jeg det er latterlig at han skal dømmes til fengsel.

Gjest helt latterlig
Skrevet

Ja, absolutt nyttig.

Det er ingen morsom spøk han har utført i disse terrortider.

Men ser jo andre saker i media som er mye værre og har mye lavere straff. Det synes jeg er latterlig.

Men skjønner jo såklart at man har forskjellige meninger om det.

Skrevet

Jeg synes det er latterlig å bruke tid og ressurser på en sånn sak. Mang en vinningsforbrytelse blir henlagt, selv om gjerningsmannen er kjent.

Gjest liede
Skrevet

Synes du det skal være fritt frem for alle og enhver å kaste kake eller andre "harmløse" ting på den man måtte mene fortjener det?

Skrevet

Men tenker litt på andre handlinger som er mye værre, som har lavere eller ingen straff og snakke om. Og i den sammenheng synes jeg det er latterlig at han skal dømmes til fengsel.

Enig, fengselet blir brukt ganske så feil synes jeg. Man ser vel egentlig _nesten_ på stortingsfolk som kongelige? Så da må de slå hardt ned på slike handlinger tenker jeg.

Gjest hflsdlvgds
Skrevet

Han kunne fått samfunnsstraff. Gjerne litt ydmykende eller noe som han virkelig hadde lært av og hvor han kunne gjort noe fornuftig for samfunnet. Kanskje jobbe på dagsen sammen med rusmisbrukere..

Gjest helt latterlig
Skrevet

Han kunne fått samfunnsstraff. Gjerne litt ydmykende eller noe som han virkelig hadde lært av og hvor han kunne gjort noe fornuftig for samfunnet. Kanskje jobbe på dagsen sammen med rusmisbrukere..

Ja, syntes det hadde vært en bedre måte å 'sone' en slik sak på.

Skrevet

Samfunnstjeneste eller bot hadde vært mer passende. Dette er sløsing av ressurser når det er så mange som står i soningskø.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...