Gå til innhold

Fiskegrateng - oppskrift

Anbefalte innlegg

Gjest annlovinda
Skrevet

Vi skulle hatt middagsgjester i går, og da skulle vi ha helstekt ørret. Fisken (stor) var i ovnen da jeg fikk telefon om at den ene i familien som skulle kommet til middag hadde fått omganssyke.

Så vi fire som bor her hadde da så klart ørret til middag. Men ettersom vi skulle ha vært 6 stykker ekstra til middag er det så klart masse fisk igjen. Jeg har renset den, det gjorde jeg i går.

Tenkte det kunne være fint å bruke resten av fisken til fiskegrateng. Men det har jeg aldri laget før.

Kan noen hjelpe meg med oppskrift på fiskegrateng.

Skrevet

Jeg gjør det ganske enkelt; lager hvit saus, koker makaroni (fullkorn eller riflet), blander alt dette med fisken i biter. Så bruker jeg å ha oppi gulrot i biter som jeg har kokt et par minutter. Dette har jeg i en form, stør over litt peppermix, strøkavring og ost på toppen.

Steker dette ca en halvtime.

Mange bruker også egg i gratengen. Da bare pisker du de litt i en kopp og blander det inn.

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg gjør det ganske enkelt; lager hvit saus, koker makaroni (fullkorn eller riflet), blander alt dette med fisken i biter. Så bruker jeg å ha oppi gulrot i biter som jeg har kokt et par minutter. Dette har jeg i en form, stør over litt peppermix, strøkavring og ost på toppen.

Steker dette ca en halvtime.

Mange bruker også egg i gratengen. Da bare pisker du de litt i en kopp og blander det inn.

Takk for svar.

Det blir fiskegrateng til middag i morgen.

mariaflyfly
Skrevet

Takk for svar. Det så jo enkelt ut, så det burde jeg jo klart få til.

Det blir nå iallefall grateng i morgen.

Det er kjempeenkelt, og veldig godt. :) Mine to unger elsker det ihvertfall :)

Gjest kokka
Skrevet

Hvorfor søker du ikke bare, så får du tak i alle de oppskriftene du ønsker deg?

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg søkte jeg - her. Og fikk noen svar, og er fornøyd med det.

Skrevet

Fordi man ikke vet om de oppskriftene man finner på nettet er gode. Det er bedre med noen man vet noen andre har hatt suksess med tidligere.

Gjest annlovinda
Skrevet

Det er kjempeenkelt, og veldig godt. :) Mine to unger elsker det ihvertfall :)

Ja, nå har vi spist fiskegrateng til middag.

Brukte din framgangsmåte - den var jo kjempeenkel. Og veldig god. Minsten her som knapt spiser noe middag (han er brødgutt) gaflet i seg massevis. To ganske store posjoner. Så takk for oppskrift - og godt å få brukt all den fisken vi hadde igjen etter søndagsmiddagen.

mariaflyfly
Skrevet

Ja, nå har vi spist fiskegrateng til middag.

Brukte din framgangsmåte - den var jo kjempeenkel. Og veldig god. Minsten her som knapt spiser noe middag (han er brødgutt) gaflet i seg massevis. To ganske store posjoner. Så takk for oppskrift - og godt å få brukt all den fisken vi hadde igjen etter søndagsmiddagen.

Hey, så kult! :)))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...