Gå til innhold

billig båttur fra Oslo

Anbefalte innlegg

Gjest Bonnier

Sammen med to venner har jeg tenkt meg på båttur, fra Oslo til københavn eller fredrikshavn eller noe lignende.

Har noen noen gode tips til hvor eller hvordan vi kan få det billigst mulig? Hvilke selskap er rimeligst? Hvilke selskap reiser egentlig fra Oslo?

Veldig takknemlig for hjelp, har null peiling på dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275322-billig-b%C3%A5ttur-fra-oslo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest skip o hoi

Hvor lenge har dere tenkt å være borte da? Og vil dere ha noe mer ut av det enn bare båtturen?

Selv liker jeg best turene til København(DFDS). Båtene går fra Oslo kl 17 og er i København kl 9.30 neste morgen.akkurat passe tid syns jeg. Man slipper å stå opp grytidlig og man har fortsatt mye igjen av dagen.Hvis du skal tilbake med samme båt har du 7,5 timer til disposisjon i København, og der er det mye å oppleve!

Jeg er ikke så begeistret for turene til Frederikshavn eller Hirtshals. Man kommer inn grytidlig om morgenen og har ca 2 timer i land, altfor hektisk etter min mening. Hjemveien er på dagtid. Kjempekjedelig syns jeg. En hel dag ombord uten noe spesielt å foreta seg.

Men vi er jo så forskjellige, det spørs hva man er ute etter og hvor lang tid man har. På sistnevnte turer er man borte 1 natt - 1 døgn, på turene til København blir det 2 netter, siden det er nattseiling begge veier.

Har du sett det flotte cruiseskipet som går noen turer mellom Oslo og København nå i mai? Tror det heter "Jewel on the seas" eller noe lignende. Første turen fra Oslo gikk 1.mai. Det kostet kr 1400 pr. person, inklusive kjempeflott lugar i 4 døgn og all mat. Turen tok altså 4 døgn og de bodde i båten også når de var i København. Båten var ikke full på den første turen. Kanskje det fortsatt er mulig å få billetter til de to neste turene? Verdt å undersøke hvis du er interessert. Tror det bare var den første turen som varte 4 døgn, de neste turene er visst 3 døgn. Syns det er mer passe jeg da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...