Gå til innhold

Sterk nok til å fullføre..?!

Anbefalte innlegg

Gjest Jente31

Det burde være enkelt å gå fra en som skader familien sin..

Jeg merker det er fristende å gå tilbake. Jeg kjemper mot skyldfølelsen og hans gode sider, men prøver å koble inn fornuften. Savner det faste, mitt eget. 15 år er lang tid. Men jeg prøver å gjøre noe med det, jeg leter bl.a aktivt etter egen bolig, så jeg kan starte på "nytt" og samtidig gi barna mer stabilitet.

Han spiller på samvittigheten min og er så søt, snill og hjelpsom nå. Jeg kan ikke gå tilbake!. Da er jeg dum! Men av og til skulle jeg nok ønske at noen kløp meg i armen og sa at det bare er et mareritt, alt som skjer og har skjedd før.

Det er ikke lett noe av dette her, når man sliter med psyken selv. Men jeg har bestemt meg for at jeg skal fullføre løpet. Min datters positive forandring taler mye for det. Det er kansje et viktig steg for meg selv også, for å klare å fungere som normalt i hverdagen..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275360-sterk-nok-til-%C3%A5-fullf%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kvinne 46

Det blir bra for deg å få din egen bolig. Deileg å sleppe å ta hensyn til alle andre. Er det vanskeleg å finne hus?

Så godt dattera di har det bra. Det går an å få eit ok forhold til eksen seinare, men då blir det på dine premisser (då tenker eg ikkje å bo ilag). Eg er god veninne med eksen si nye dame (føler omsorg for henne:-/, men ho greier å ta vare på seg sjølv. Kjem frå eit anna land)

Gjest Jente31

Det blir bra for deg å få din egen bolig. Deileg å sleppe å ta hensyn til alle andre. Er det vanskeleg å finne hus?

Så godt dattera di har det bra. Det går an å få eit ok forhold til eksen seinare, men då blir det på dine premisser (då tenker eg ikkje å bo ilag). Eg er god veninne med eksen si nye dame (føler omsorg for henne:-/, men ho greier å ta vare på seg sjølv. Kjem frå eit anna land)

Ja, det er veldig vanskelig å finne bolig. Men jeg gir ikke opp. Det er større muligheter utenfor byen. Jeg vurderer det serriøst nå. Det blir kansje tungvint. Men jeg elsker å kjøre bil, så det burde vel ikke by på store problemer..

Er det ikke litt rart, å være venninne med eksens kjæreste..? Det er kjempebra, at det fungerer, også for barna deres del, tenker jeg.

Ja, det er veldig vanskelig å finne bolig. Men jeg gir ikke opp. Det er større muligheter utenfor byen. Jeg vurderer det serriøst nå. Det blir kansje tungvint. Men jeg elsker å kjøre bil, så det burde vel ikke by på store problemer..

Er det ikke litt rart, å være venninne med eksens kjæreste..? Det er kjempebra, at det fungerer, også for barna deres del, tenker jeg.

"Er det ikke litt rart, å være venninne med eksens kjæreste..? "

Nå er eksen min en helt normal mann, men jeg er "venninne" med hans nye samboer ja og det går helt fint det. :o) Ikke sånn at vi går på kino og kafe sammen og sånt, men vi prater masse når vi møtes, har en del kontakt vis sms og mail og jeg kan like gjerne henvende meg til henne om det er noe om ungene som til ham. Vi klemmer hverandre når vi treffes og feirer 17. mai sammen og det er koselig.

Gjest Rrose

Du vet helt sikkert hva jeg vil si til dette;-)

NEI NEI NEI hehe.

At du er sterk nok tror jeg garantert at du er. Du har allerede gjort det nødvendige arbeidet. Du kan ikke gå tilbake nå. Alle vet. Du vet. Lege, skole og helsevesen vet.

Jeg syns du har gjort en imponerende jobb til nå! Fortsett det gode arbeidet, og nå håper jeg snart at du får god kognitiv terapi snart. Man trenger det når man i så mange år har fått virkeligheten og hva rett og galt er snudd opp ned.

At han er søt nå vet du og jeg bare er ett middel for å få tilbake deg og ungene og kontrollen.

At han er villig til å overse alle signaler er skummelt.

Min eks var kjempesøt mot meg selv om jeg hadde anmeldt han til politiet for vold! Resultatet var jo at jeg trakk anmeldelsen.

Ikke la deg lure;-)

Gjest Jente31

"Er det ikke litt rart, å være venninne med eksens kjæreste..? "

Nå er eksen min en helt normal mann, men jeg er "venninne" med hans nye samboer ja og det går helt fint det. :o) Ikke sånn at vi går på kino og kafe sammen og sånt, men vi prater masse når vi møtes, har en del kontakt vis sms og mail og jeg kan like gjerne henvende meg til henne om det er noe om ungene som til ham. Vi klemmer hverandre når vi treffes og feirer 17. mai sammen og det er koselig.

hei, Lillemus,

Det var ikke negativt ment altså :o)

Jeg synes det er kjempefint at man kan være venner med eksens kjæreste. Jeg tror det er kjempeviktig. Jeg hadde ikke hørt om det før, så det rette ordet blir vel heller uvant, enn rart.

Jeg bare tenkte litt på meg selv.. hvis eksen min får ny dame.. det blir sikkert rart/uvant:-) Men jeg ville selvfølgelig unnet han det, og jeg tror nok at jeg ville satt veldig stor pris på et vennskap med henne. Hun ville jo blitt stemor til mine barn også.. Men det var bare en umiddelbar tanke jeg fikk :o) Men det er jo ikke nor rart, når man tenker etter..

Har et hus på hånden i dag. Skal se på det i morgen. jeg ringte kll 7 i morges!. Jeg har erfart at man må være tidlig ute. Det er ikke i sentrum, desverre. Men det var ikke noe problem med skolen. De skulle få fortsette å gå der:o)

Annonse

Gjest Jente31

Håper du så svaret til Lillemus.. Det var ikke negativt ment, i tilfelle det kunne misforstås..

Har hus på hånden nå.. Jeg tror det er et viktig steg, for å komme videre.. Jeg niholder meg til dere her på dol nå, jeg skriver som bare tjusan her, sånn at jeg ikke gjør noe dumt her nå. Bare å krysse fingrene nå :-)

Gjest Jente31

NEI NEI NEI hehe.

At du er sterk nok tror jeg garantert at du er. Du har allerede gjort det nødvendige arbeidet. Du kan ikke gå tilbake nå. Alle vet. Du vet. Lege, skole og helsevesen vet.

Jeg syns du har gjort en imponerende jobb til nå! Fortsett det gode arbeidet, og nå håper jeg snart at du får god kognitiv terapi snart. Man trenger det når man i så mange år har fått virkeligheten og hva rett og galt er snudd opp ned.

At han er søt nå vet du og jeg bare er ett middel for å få tilbake deg og ungene og kontrollen.

Min eks var kjempesøt mot meg selv om jeg hadde anmeldt han til politiet for vold! Resultatet var jo at jeg trakk anmeldelsen.

Ikke la deg lure;-)

Jeg regnet med du vile si noe sånt :-)

Er derfor jeg valgte å skrive dette også.. Gi meg selv en påminnelse om at nå må jeg fortsette den rette veien. - og ikke snu!

Jeg skjønner at det er et middel. Jeg ser mye klarere nå som jeg står mer på utsiden. Men det var viktig for meg å bare skrive det ned. For det er jo et faktum, det at det av og til er fristende, en lettvint løsning liksom, som jeg bare må jobbe med, for å komme videre..

Da er det lettere at det står skrevet her, svart på hvitt. For som du sier, dere vet, og helsevesenet. Det gir meg styrke, bare det:o)

Som du kansje har sett, har jeg hus på hånden nå. Her må man bare henge på, de få gangene muligheten er til stede.

Gjest Rrose

Jeg regnet med du vile si noe sånt :-)

Er derfor jeg valgte å skrive dette også.. Gi meg selv en påminnelse om at nå må jeg fortsette den rette veien. - og ikke snu!

Jeg skjønner at det er et middel. Jeg ser mye klarere nå som jeg står mer på utsiden. Men det var viktig for meg å bare skrive det ned. For det er jo et faktum, det at det av og til er fristende, en lettvint løsning liksom, som jeg bare må jobbe med, for å komme videre..

Da er det lettere at det står skrevet her, svart på hvitt. For som du sier, dere vet, og helsevesenet. Det gir meg styrke, bare det:o)

Som du kansje har sett, har jeg hus på hånden nå. Her må man bare henge på, de få gangene muligheten er til stede.

Lykke til!!!!

Jeg skal krysse fingrene for deg!

Gjest i litt samme situasjon...

NEI NEI NEI hehe.

Ikke la deg lure;-)

Fortsatte han å slå deg etter at du hadde trukket anmeldelsen?

Gjest Jente31

Lykke til!!!!

Jeg skal krysse fingrene for deg!

Takk :-) Jeg har vært og lur kikket litt.. Det er en diger gård, huset ligger på. Det blir jo kjempespennende da. Barna er veldig glad i dyr. Og så er det en fordel om de kan bli bedre kjent med naturen. Familien min bor i nærheten. Men vi får se, i morgen.

Gjest Rrose

Fortsatte han å slå deg etter at du hadde trukket anmeldelsen?

Det var noen episoder....men det som var det vanskeligste var egentlig ikke det å bli slått det var det å håndtere manipulering og syk tankegang. Han snek dette inn på meg og jeg måtte virkelig konsentrere meg på å være passiv så jeg selv ikke skulle bli en del av denne dynamikken.

Min holdning er at han ikke er frisk og jeg gidder ikke mer å prøve å forstå hvorfor.

Det var noen episoder....men det som var det vanskeligste var egentlig ikke det å bli slått det var det å håndtere manipulering og syk tankegang. Han snek dette inn på meg og jeg måtte virkelig konsentrere meg på å være passiv så jeg selv ikke skulle bli en del av denne dynamikken.

Min holdning er at han ikke er frisk og jeg gidder ikke mer å prøve å forstå hvorfor.

Jeg tror jeg skjønner hva du mener...

Jeg har kanskje kommet meg vekk nå, men hodet mitt jobber så mye med konkrete tanker om hevn. Vet ikke om det er normalt. Jeg mener, hvis jeg bidrar til å gjøre livet hans til et lite hælvete, så går det jo kanskje utover flere enn han.

Jeg er snill ellers ;-)

Annonse

Jeg har kanskje kommet meg vekk nå, men hodet mitt jobber så mye med konkrete tanker om hevn. Vet ikke om det er normalt. Jeg mener, hvis jeg bidrar til å gjøre livet hans til et lite hælvete, så går det jo kanskje utover flere enn han.

Jeg er snill ellers ;-)

Primært går disse tankene ut over deg selv.

Så lenge du bruker tid på å pønske på hevn, har han fortsatt kontroll. Slipp tankene, og gjør deg fri fra ham.

Gjest Rrose

Jeg er snill ellers ;-)

Forstår deg godt.

Da jeg anmeldte min eks så var det egentlig ikke ment som hevn men et desperat forsøk på å sette en strek og skape avstand. Jeg ble jo aldri kvitt fyren. Hadde noen anmeldt meg hadde jeg da ikke for pokker begynt å kjæle for de. Det tar bort forsvaret og skyldfølelsen blir befestet. Se så snill han er og se så slem jeg er.

Noen ganger har jeg tenkt på om det beste ville være å knuse kneskålene hans eller skremme han på en eller annen måte. Men ennå er ikke det fordi jeg ønsker hevn....det er fordi jeg vil han skal holde seg unna meg, så jeg kan få begynne mitt liv snart. Nå har han vært borte de siste månedene så får jeg se...

Jeg har nok ikke guts eller samvittighet til å gjøre så drastiske ting:-)

Forstår deg godt.

Da jeg anmeldte min eks så var det egentlig ikke ment som hevn men et desperat forsøk på å sette en strek og skape avstand. Jeg ble jo aldri kvitt fyren. Hadde noen anmeldt meg hadde jeg da ikke for pokker begynt å kjæle for de. Det tar bort forsvaret og skyldfølelsen blir befestet. Se så snill han er og se så slem jeg er.

Noen ganger har jeg tenkt på om det beste ville være å knuse kneskålene hans eller skremme han på en eller annen måte. Men ennå er ikke det fordi jeg ønsker hevn....det er fordi jeg vil han skal holde seg unna meg, så jeg kan få begynne mitt liv snart. Nå har han vært borte de siste månedene så får jeg se...

Jeg har nok ikke guts eller samvittighet til å gjøre så drastiske ting:-)

Men kan man noensinne bli kvitt en fyr man har barn med??

Hvordan få systemet til å forstå at ansvaret ikke kan deles med en sånn mann???

Gjest kvinne 46

Vi bor på ein ganske liten plass, og vi er nødt til å omgås fordi vi går i samme menighet. Dei andre synst det er veldig rart at vi er veninner. Vi er litt like, både i sinn og skinn :-) Barna elsker henne, og eg synst det er trygt å ha henne. Eg er SÅ ferdig med eksen. Det er nesten uverkeleg at vi har vore gift i 25 år - husker han nesten ikkje som min mann. Trur eg er så takknemleg for det eg har fått i staden.

Forrige helg var eg og min forlovede i konfirmasjon hos mi tidlegare svigerinne (eksens søster). Kjekt når familien kan vere så raus.

Gjest Rrose

Men kan man noensinne bli kvitt en fyr man har barn med??

Hvordan få systemet til å forstå at ansvaret ikke kan deles med en sånn mann???

Jeg blir ikke kvitt han. Jeg må til en viss grad samarbeide. Men jeg kommuniserer ikke med han direkte. Jeg har brutt all muntlig kontakt. Jeg vil heller ikke kommuniserer noe annet enn henting og levering med han.

Ellers så har jeg brukt rettssystemet og han har bare samvær med sine barn en gang pr. mnd og under tilsyn.

Nei det er en dum situasjon dette. Jeg er jo egentlig en litt dumsnill jente som alltid tror det beste om folk. Jeg har fått meg en kraftig læreprosess. Og rettsystemet var min beste terapi:-). Endelig ble jeg nødt til å kalle en spade for en spade!

Jeg blir ikke kvitt han. Jeg må til en viss grad samarbeide. Men jeg kommuniserer ikke med han direkte. Jeg har brutt all muntlig kontakt. Jeg vil heller ikke kommuniserer noe annet enn henting og levering med han.

Ellers så har jeg brukt rettssystemet og han har bare samvær med sine barn en gang pr. mnd og under tilsyn.

Nei det er en dum situasjon dette. Jeg er jo egentlig en litt dumsnill jente som alltid tror det beste om folk. Jeg har fått meg en kraftig læreprosess. Og rettsystemet var min beste terapi:-). Endelig ble jeg nødt til å kalle en spade for en spade!

Takk for svar :-)

Hvem betaler for tilsyn under samvær?

Hvordan unngår du å treffe han når han henter barna??

Vil barna egentlig være sammen med ham forresten?

Hvordan er det for dem når samværet er overvåket?

Trenger flere råd i tanke prosesen min....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...