Gå til innhold

Gave til begge?

Anbefalte innlegg

Tinkebøtta
Skrevet

Nabobarna skal konfirmeres samtidig til helgen. En gutt og en jente. De er tvillinger.

Jenta kjenner vi veldig godt, for hun pleier å sitte barnevakt for oss innimellom. Hun er mye her i huset hos oss, og vi har god kontakt. Gutten kjenner vi ikke overhodet. Tror aldri vi har hilst på ham engang.

Kommer helt klart til å kjøpe gave til henne, men synes dere vi bør gi noe til ham også? Føler egentlig ikke behovet, men tenker at det kanskje er naturlig siden han er nabo med oss og vi kjenner søsteren så godt....

Gjest Mener nå jeg
Skrevet

Selvsagt bør dere det. Jeg regner med at dere er invitert av begge, ikke bare henne?

Jeg hadde i allefall ikke tenkt tanken å bare gi henne gave.

filiokus81
Skrevet

Selvsagt bør dere det. Jeg regner med at dere er invitert av begge, ikke bare henne?

Jeg tror ikke Tinkerbøtta var invitert, da ville det jo selvsagt være naturlig med gave til begge.

filiokus81
Skrevet

Jeg syns det er tilstrekkelig med gave til henne. Hvis det føles dumt kan dere jo evt gi et kort med en symbolsk sum e.l. til han i tillegg.

Skrevet

Jeg tror ikke Tinkerbøtta var invitert, da ville det jo selvsagt være naturlig med gave til begge.

Jeg ville uten tvil gitt til begge to.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg ville gitt til begge helt uavhengig av om jeg var bedt eller ikke.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg synes helt klart at du må gi gave til begge. Du trenger kanskje ikke gi en like dyr gave til broren, men en liten oppmerksomhet bør han også få.

Tinkebøtta
Skrevet

Vi er så klart ikke invitert. Kjenner ikke familien noe særlig, bare henne.

Var vi invitert hadde jeg selvsagt ikke vært i tvil....

Gjest Ja, jeg synes det
Skrevet

Jeg ville gitt til begge to, men gaven til jenta kan evt være dyrere enn gaven til gutten. Men da ville jeg ikke gitt gaver det er veldig lett å måle den eksakte verdien på.

Tinkebøtta
Skrevet

For ordens skyld: Vi er ikke invitert i konfirmasjonen altså, kjenner ikke familien noe særlig - bare jenta. Tenkte bare å tilføye dette siden det var en som misforsto.

Skrevet

Hvis du normalt gir konfirmasjonsgave til alle naboer så bør du gi til han også. Dersom ikke, så holder det at du gir en oppmerksomhet til jenta, synes jeg. (siden det ville blitt forskjell uansett på gave str)

Tinkebøtta
Skrevet

Hvis du normalt gir konfirmasjonsgave til alle naboer så bør du gi til han også. Dersom ikke, så holder det at du gir en oppmerksomhet til jenta, synes jeg. (siden det ville blitt forskjell uansett på gave str)

Jeg har ikke kjøpt noen konfirmasjonsgave til naboer før, bare småbarnsfamiler i området her stort sett. Derfor har jeg liten erfaring på dette området ;-)

Blir nok til at jeg finner på noe til broren også, men synes det er veldig vanskelig å finne på noe fint til en overkommelig pris til gutter.... Særlig en jeg ikke kjenner. Mye lettere med jenter det der..

Synes heller ikke jeg kan gi penger til den ene og gave til den andre.

Skrevet

Ja, jeg synes begge bør få gave. Noe annet blir rart.

Det kan hende nabojenta er den utadvendte typen som kjenner "alle", og dermed får gaver fra "alle", mens broren hennes ikke er den typen og dermed ikke får så mange gaver av den grunn. Det synes jeg blir rart.

Skrevet

Jeg har ikke kjøpt noen konfirmasjonsgave til naboer før, bare småbarnsfamiler i området her stort sett. Derfor har jeg liten erfaring på dette området ;-)

Blir nok til at jeg finner på noe til broren også, men synes det er veldig vanskelig å finne på noe fint til en overkommelig pris til gutter.... Særlig en jeg ikke kjenner. Mye lettere med jenter det der..

Kan du ikke gi penger til begge? Penger er de fleste konfirmanters favorittgaver.

Skrevet

Toalettveske er noe man alltid får bruk for kanskje, men de kan jo være dyre også da....

Skrevet

Jeg har gitt alle nabobana penger til konfirmasjon, selv om jeg ikke kjenner alle så godt, og ikke har like god kontakt med alle foreldrene. Men alle har vel ikke fått like mye. I dette tilfelle ville jeg nok gitt mer til jenta. Kjøper du noe, er det ikke så tydelig som om når du gir penger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...