Gå til innhold

Cipralex og bivirkninger

Anbefalte innlegg

Gjest ut av depresjonen

Etter å ha prøvd cipralex en periode er jeg fortsatt skeptisk til medisin. Det hjelper noen tydeligvis og det har jeg respekt for, men man må ikke glemme at det finnes også andre måter å komme ut av en depresjon på. Så sant man orker bør man være mest mulig aktiv. Det vil si stå opp om morgenen, dusje, stelle seg, gå en tur, gå på cafe, gjøre husarbeid eller dra på trening. Å være sammen med venner er også viktig. Det er vanskelig å si om cipralex har hjulpet meg, men den hjalp meg isåfall ikke med å bli mer aktiv, tvert imot. Det som har hjulpet meg ut av myra er å være mest mulig aktiv. Det begynte med at jeg begynte å gjøre husarbeid, deretter gå tur, deretter svømme og spinne. Nå føler jeg at jeg er inne i en god sirkel og har motivasjon til å slanke meg (trøstespiste fælt mens jeg var nede). Lykke til til andre som også sliter med det samme.

Vedrørende bivirkninger. Jeg utviklet en godartet hjernevulst mens jeg gikk på medisiner. Jeg hadde for høye mengder prolaktin i blodet. Da jeg sluttet fikk jeg normale verdier og nå håper jeg at hjernesvulsten har forsvunnet. Noe til ettertanke for de som vurderer cipralex.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275413-cipralex-og-bivirkninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ut av depresjonen

Flott.

Støtter ditt syn på hvor viktig det er med døgnrytme, aktivitet inkl mosjon.

Dessverre er ikke det nok for alle, og noen er for deprimerte til å greie å gjennomføre det.

Ja. Jeg har også vært for deprimert til å greie det på egenhånd, men faren min dro meg med på tur og dermed var den verste bøygen over for min del. Man trenger folk som bryr seg. Det kan nok erstatte medisiner i en del tilfeller?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...