Gjest Jobbsøker for tiden Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 Et typisk spørsmål på et jobb intervju, er "3 svake sider ved deg selv". Hva ville dere svart på det? Uten å si takk å forvel til den jobben? 0 Siter
morsan Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 Det som kan være et tips er å prøve å finne ut "svakheter" som egentlig ikke er så veldig svake, typisk slike du kan vri til noe positivt. Som for eksempel at du er veldig nøyaktig, men at du prøver så godt du kan å ikke la det gå ut over fremdriften i arbeidet. 0 Siter
zenitra Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 Det som kan være et tips er å prøve å finne ut "svakheter" som egentlig ikke er så veldig svake, typisk slike du kan vri til noe positivt. Som for eksempel at du er veldig nøyaktig, men at du prøver så godt du kan å ikke la det gå ut over fremdriften i arbeidet. Så bra! Og da lyver jeg ikke, har alltid hørt hvor nøyaktig jeg er, men da som noe positivt .o) Det var et godt råd ) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 Det som kan være et tips er å prøve å finne ut "svakheter" som egentlig ikke er så veldig svake, typisk slike du kan vri til noe positivt. Som for eksempel at du er veldig nøyaktig, men at du prøver så godt du kan å ikke la det gå ut over fremdriften i arbeidet. .. og jeg ville sagt at jeg kunne være vel kjapp, men at jeg forsøker ikke å la det gå utover nøyaktigheten... ) 0 Siter
morsan Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 .. og jeg ville sagt at jeg kunne være vel kjapp, men at jeg forsøker ikke å la det gå utover nøyaktigheten... ) Ja, dette kan fint snus den veien som passe best! :-) 0 Siter
calendula Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 At du kan bli litt for engasjert i enkelte/nye saker, men at du prøver å unngå å la det gå utover de andre oppgavene du har. 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 Det som kan være et tips er å prøve å finne ut "svakheter" som egentlig ikke er så veldig svake, typisk slike du kan vri til noe positivt. Som for eksempel at du er veldig nøyaktig, men at du prøver så godt du kan å ikke la det gå ut over fremdriften i arbeidet. Jeg har hørt at man bør unngå de typiske "negativ side som kan snus til noe positivt" fordi de gjennomskues så lett. 'Alle' har jo tenkt ut sånt før de går til intervju. 0 Siter
Gjest sportygirl Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 Jeg har pratet med en som ofte ansetter nye og han fortalte at han var lei av at personen kom opp med fiktive svake sider. Og at det å faktisk reelt vite hva sine svake sider også er viktig i forhold til å vise at man har selvinnsikt .Ingen er perfekte og det blir fort litt gjenomskubart for en arbeidsgiver om man feks sier " at de kan ha en tendens til å bli for engasjert og jobbe for mye etc." S 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 Jeg har pratet med en som ofte ansetter nye og han fortalte at han var lei av at personen kom opp med fiktive svake sider. Og at det å faktisk reelt vite hva sine svake sider også er viktig i forhold til å vise at man har selvinnsikt .Ingen er perfekte og det blir fort litt gjenomskubart for en arbeidsgiver om man feks sier " at de kan ha en tendens til å bli for engasjert og jobbe for mye etc." S Jeg syns det er et drittspørsmål som en fremtidig arbeidsgiver ikke har noe bruk for å spørre om. Alle har dårlige sider, men det er ikke bestandig at de dårlige sidene influerer på hva du gjør på jobben. Det er hender jeg er sur og tverr hjemme f.eks, men jeg lever det sjelden ut på jobben. Jeg har ikke tre dårlige sider som jeg mener influerer på noe som har med jobben å gjøre. Det er bare sjefer som lever i steinalderen som spør om dette. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 Jeg syns det er et drittspørsmål som en fremtidig arbeidsgiver ikke har noe bruk for å spørre om. Alle har dårlige sider, men det er ikke bestandig at de dårlige sidene influerer på hva du gjør på jobben. Det er hender jeg er sur og tverr hjemme f.eks, men jeg lever det sjelden ut på jobben. Jeg har ikke tre dårlige sider som jeg mener influerer på noe som har med jobben å gjøre. Det er bare sjefer som lever i steinalderen som spør om dette. Ja, jeg trodde det var litt avlegs å stille akkurat det spørsmålet. 0 Siter
Gjest svadaja Skrevet 9. mai 2007 Skrevet 9. mai 2007 .. og jeg ville sagt at jeg kunne være vel kjapp, men at jeg forsøker ikke å la det gå utover nøyaktigheten... ) Synes det var oppkonstruert, og typisk svada å lire av seg i en jobbintervju. 0 Siter
morsan Skrevet 9. mai 2007 Skrevet 9. mai 2007 Ja, jeg trodde det var litt avlegs å stille akkurat det spørsmålet. Det får vi da endelig håpe. 0 Siter
morsan Skrevet 9. mai 2007 Skrevet 9. mai 2007 Jeg syns det er et drittspørsmål som en fremtidig arbeidsgiver ikke har noe bruk for å spørre om. Alle har dårlige sider, men det er ikke bestandig at de dårlige sidene influerer på hva du gjør på jobben. Det er hender jeg er sur og tverr hjemme f.eks, men jeg lever det sjelden ut på jobben. Jeg har ikke tre dårlige sider som jeg mener influerer på noe som har med jobben å gjøre. Det er bare sjefer som lever i steinalderen som spør om dette. Enig med deg! :-) 0 Siter
morsan Skrevet 9. mai 2007 Skrevet 9. mai 2007 Synes det var oppkonstruert, og typisk svada å lire av seg i en jobbintervju. Tja, svaret ville vært helt korrekt for meg ihvertfall, så da er det jo dumt om en intervjuer bare tror det er oppkonstruert. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.