sant å si Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 Datteren min fikk hull i ørene for seks uker siden, og skulle ENDELIG få bytte ørepynt i dag. Da jeg tok ut de hun fikk da hun fikk lagd hullene, så jeg at det ene blør ennå..!? Er det vanlig?? Det ser ikke betent ut, men hullene ser litt "store" (mer markerte, tydelige hull, liksom) i forhold til mine 20 år gamle ørehull. Ellers ser det fint ut. Vi har renset flittig med Pyrisept hver eneste dag, og snurret litt forsiktig på ørepynten. Er dette vanlig? Må hun la dem gro igjen? (det vil jo være KRISE for henne) I kveld før hun la seg, bytta jeg til de (rengjorte) gamle, og dyppa spissen i litt pyrisept-salve før jeg satte dem i. Det gikk helt greit å sette i ny pynt i morges, og helt greit nå i kveld. Råd? Tips? Beroligende ord? 0 Siter
pekkaline Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 Jeg synes du virkelig har gjort det som gjøres kan. Så lenge det ikke væsker fremover, så går det nok fint. Mi jenta gav opp etter flere uker uten at vi fikk bort betennelse.Hun vil vente til neste vår. Det er noe dritt med betennelser i ørene pga lite blodgjennomstrømming. Ting tar tid. Ring å hør med de som lagde hullet sånn for sikkerhets skyld, men jeg tror det går fint å se an litt til. 0 Siter
Åsemor Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 Ville fortsatt å smøre litt med pyrisept og ha i de originale dobbene en liten stund til, vri litt hver dag. Forsøke å bytte til andre innimellom, men smøre og rense og være nøye med håndvask og sånn før en klasser på ørene. Så lenge det ikke kommer verk ut, gjør vondt eller blir hovent trenger hun nok ikke å ta de helt ut. 0 Siter
org Skrevet 9. mai 2007 Skrevet 9. mai 2007 Det samme skjedde datra her i huset. Morgen og kveld hver dag vasker du forsiktig øreflippene med en bomullsdott med pyrispept, uten å ta ut dobbene. Vask nøye, og vri litt på dobbene hver gang. Så lenge du klarer å holde det rent, vil jeg tro det går seg til. En sjelden gang i blant kan du ta ut dobbene og rense dem i pyrisept, vaske hullene nøye og sette i pynten igjen. Pass på at ikke jenta herjer med skitne fingre borti hullene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.