Gå til innhold

Koster å veksle....

Anbefalte innlegg

Gjest Rinja
Skrevet

Skal du veksle penger er ikke posthuset et smart sted å gå....trenger du en tier til handlevognen eller til parkeringsautomater, og leverer inn en 20 krone, får du tilbake en tier......det koster altså kr. 10,- og veksle....

En blir ikke ruinert.., -men ærlig talt, går det virkelig an....??

Gjest tillitttititt
Skrevet

Du burde heller kjøpt deg et frimerke! De burde gjort deg oppmerksom på dette! Sikker på at du ikke fikk feil da? Ille med 50 % i vekslingsgebyr!

Gjest Rinja
Skrevet

Du burde heller kjøpt deg et frimerke! De burde gjort deg oppmerksom på dette! Sikker på at du ikke fikk feil da? Ille med 50 % i vekslingsgebyr!

Jeg spurte om jeg kunne veksle, hun sa "ja, men det koster 10,-" :o)

Frimerke tenkte jeg ikke på, ikke så rart, ble jo ganske paff, ante ikke at det kostet penger å veksle :o)

Følte meg ikke ruinert, men synes at det er rart at det er lov og ta seg betalt for det....

Gjest tilltitttitt
Skrevet

Jeg spurte om jeg kunne veksle, hun sa "ja, men det koster 10,-" :o)

Frimerke tenkte jeg ikke på, ikke så rart, ble jo ganske paff, ante ikke at det kostet penger å veksle :o)

Følte meg ikke ruinert, men synes at det er rart at det er lov og ta seg betalt for det....

Det virket urimelig ja. Hadde du skulle vekslet masse store sedler eller utenlandsk valuta så hadde jeg skjønt det.

Det er Postbanken som har ansvar for Postens banktjenester. Finner ikke noe om dette gebyret på deres sider.

https://www.postbanken.no/portalfront/pba/nedlast/leve/prisliste_manuelle.pdf

Men tydeligvis er det ingen uvanlig problemstilling:

http://pub.tv2.no/nettavisen/okonomi/privat/article396215.ece

Hadde du konto i Postbanken kunne du ha satt inn de 20 kr og så bedt om å få tatt dem ut igjen i form av to tikroner. Sykt.. hehe

Gjest Rinja
Skrevet

Det virket urimelig ja. Hadde du skulle vekslet masse store sedler eller utenlandsk valuta så hadde jeg skjønt det.

Det er Postbanken som har ansvar for Postens banktjenester. Finner ikke noe om dette gebyret på deres sider.

https://www.postbanken.no/portalfront/pba/nedlast/leve/prisliste_manuelle.pdf

Men tydeligvis er det ingen uvanlig problemstilling:

http://pub.tv2.no/nettavisen/okonomi/privat/article396215.ece

Hadde du konto i Postbanken kunne du ha satt inn de 20 kr og så bedt om å få tatt dem ut igjen i form av to tikroner. Sykt.. hehe

Var artig den gebyr linken du ga meg :o)

Har ikke sett den tidligere jeg :o)

Så jeg er ihvertfall ikke den eneste som har reagert på dette ....puh

:o)

jubalong70
Skrevet

HÆ!!! Er det sant! Jeg synes det er uhørt!

Skrevet

Hva?? Hvor tar de ti kroner for å veksle?? Den var drøy! Jeg har erfart den dårlige servisen hos postbanken. Drittfolk ;)

Gjest midia
Skrevet

Jeg vet det koster, vet dere at det koster 30 kroner å få ut penger fra en utbetalingsgiro?

En ting til om posten, vi får ikke posten vår før halv tre og vi bor i by!?

Gjest skip o hoi
Skrevet

Og hvis du skal veksle valuta koster det kr.75,-, selvom du har konto i postbanken og betaler med postbankkort. Er jo vanligvis ikke mye utenlandsk valuta man trenger heller, de fleste innkjøp blir gjort med kort, men greit å ha litt kontanter også. Til sammenligning koster det 20 kr å veksle på danskebåten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...