Gå til innhold

Smerter i mage og lyske

Gjest Pastos

Anbefalte innlegg

Gjest Pastos

Har ei stund hatt smerter i muskulatur i magen, nærmere bestemt under beltestedet. Kjennes på mange måter ut som om det er muskulaturen som er strekt, men har nå hatt det i 4 uker uten at det er blitt noe bedre. Kan ikke vite at jeg har gjort noe som skulle tilsi denne skaden, måtte evt være på en tur på ski med familien hvor jeg måtte styre unna et av barna. Har stort sett holdt meg i ro i perioden, men har vært på to fotballtreninger. Etter treninga og de nærmeste dagene etter har jeg også smerte i pungen. Spesielt dersom jeg nyser. Da er det skikkelig vondt. Går over etter noen dager. Har vært hos lege mht magesmertene, men han mente det måtte være en muskelstrekk/-avrivning og at jeg kunne regne med 3-4 ukers rekonovalesens. Lurer nå på om det er en muskelstrekk/avrivning eller om det kan være noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Jeg synes ikke dette rimer med en muskelskade. Jeg forslår at du enten holder deg helt i ro eller driver aktivitet som ikke provoserer magemuskulaturen en ukes tid. Er det fortsatt smerter, så bør lege vurdere dette på nytt med henblikk på at smertene kommer fra selve bukhulen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...