Gå til innhold

omgjøring til stipend

Anbefalte innlegg

Gjest lanek
Skrevet

Hei!

Jeg går på yrkesrettet attføring dette året, og får utbetalt minste satsen derfra, dvs netto ca 7000kr pr mnd. I tillegg har jeg fått stipend fra lånekassen, dvs det lånet som blir omgjort til stipend, når man består eksamen, ca 33.000

Er det noen regnekyndige, eller noen i tilsvarende situasjon som vet hvor mye av de 33.000 som faktisk vil bli stipend??

Skrevet

Lånekassen har en kalkulator for dette, har du prøvd den?

Gjest lanek
Skrevet

Lånekassen har en kalkulator for dette, har du prøvd den?

Har gjort det nå faktisk, og fikk opplyst at ca 22000 ville bli stipend, dog jeg synes dette høres veldig mye ut...

Skrevet

Har gjort det nå faktisk, og fikk opplyst at ca 22000 ville bli stipend, dog jeg synes dette høres veldig mye ut...

Nei, det skulle vel stemme sånn cirka?

Tror grensen er på rundt 65000, og når du da har tjent 84000, trekkes ca. halvparten av forskjellen fra stipendet.

Skrevet

Fant dette på Lånekassens sider:

"Eksempel - trygd: Hvis du får 80 000 kroner i trygd i 2006, blir ca. 10 000 kroner av stipendet ditt gjort om til lån (fribeløp 60 476 kroner"

Det skulle jo stemme ganske bra med dine tall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...