Farmer Skrevet 9. mai 2007 Skrevet 9. mai 2007 Hei. Er det slik at enkelte SSRI er bedre en andre typer SSRI, eller er alle likeverdige. At det er det samme hvilken type man bruker mener jeg. Er det noen holdepunkter for at f.eks Cipralex virker bedre enn Fontex? Eller er det en individuell avgjørelse? Jeg bruker selv Fontex. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. mai 2007 Skrevet 9. mai 2007 Alle studier er gjort på gruppenivå. Det er holdepunkter for at Cipralex og Seroxat er bedre enn de andre. Det er også holdepunkter for at Fontex er noe dårligere enn de andre. På individnivå kan det være helt andre funn. 0 Siter
Farmer Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Skrevet 9. mai 2007 Alle studier er gjort på gruppenivå. Det er holdepunkter for at Cipralex og Seroxat er bedre enn de andre. Det er også holdepunkter for at Fontex er noe dårligere enn de andre. På individnivå kan det være helt andre funn. Ok... Takk for svar. Tror jeg holder meg til Fontex, for den hjelper på depresjonen min om ikke annet. Og jeg syns det er deilig å slippe å være deprimert nå som det er vår, sol og snart sommer. 0 Siter
Farmer Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Skrevet 9. mai 2007 Alle studier er gjort på gruppenivå. Det er holdepunkter for at Cipralex og Seroxat er bedre enn de andre. Det er også holdepunkter for at Fontex er noe dårligere enn de andre. På individnivå kan det være helt andre funn. Har forresten prøvd Cipralex og Seroxat før uten særlig hell. Og Fontex har ikke så mye bivirkninger for meg. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. mai 2007 Skrevet 9. mai 2007 Har forresten prøvd Cipralex og Seroxat før uten særlig hell. Og Fontex har ikke så mye bivirkninger for meg. Det viser nettopp at en ikke kan overføre funn fra studier direkte til enkeltpersoner :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.