Gjest krimelskeren Skrevet 9. mai 2007 Skrevet 9. mai 2007 Inspirert av tråden under. Noen store krimlesere her som har opdaget noen gode krimforfattere som er verdt å sjekke ut? Og da tenker jeg på mer ukjente størrelser enn de vanlige, mest kjente, norske kvinnelige. Og Mankell, Nesbø og slikt. 0 Siter
meimei Skrevet 9. mai 2007 Skrevet 9. mai 2007 Donna Tart "Den hemmelige historien". Ingen over, ingen ved siden! 0 Siter
Atene Skrevet 9. mai 2007 Skrevet 9. mai 2007 Særlig ukjent er han ikke, men jeg synes Robert Wilson skriver bra. Spesielt "Et lite drap i Lisboa". 0 Siter
Gjest krimelskeren Skrevet 9. mai 2007 Skrevet 9. mai 2007 Donna Tart "Den hemmelige historien". Ingen over, ingen ved siden! Den står faktisk i bokhylla mi ulest. Har glemt litt av den etter som årene gikk. Takk for påminnelsen. 0 Siter
Gjest krimelskeren Skrevet 9. mai 2007 Skrevet 9. mai 2007 Særlig ukjent er han ikke, men jeg synes Robert Wilson skriver bra. Spesielt "Et lite drap i Lisboa". Den var bra synes jeg. Men begynte på en annen senere, og følte ikke helt for å fullføre, så da ble det med den. 0 Siter
meimei Skrevet 9. mai 2007 Skrevet 9. mai 2007 Den står faktisk i bokhylla mi ulest. Har glemt litt av den etter som årene gikk. Takk for påminnelsen. Da kan du glede deg! 0 Siter
Gjest ninni-69 Skrevet 9. mai 2007 Skrevet 9. mai 2007 Det er mye bra svensk der ute: Anna Jansson, Camilla Läckberg, Helene Tursten, Karin Wahlberg, Karin Alvtegen Dansk: Gretelise Holm 0 Siter
flowy Skrevet 9. mai 2007 Skrevet 9. mai 2007 Liza Marklund scorer høyt hos meg. Det samme gjør Helena von Zweibergk. Veldig gode svenske forfattere begge to. Les bøkene i rekkefølge! 0 Siter
Bookworm Skrevet 9. mai 2007 Skrevet 9. mai 2007 Jeffery Deaver, Patricia D. Cornwell, Minette Walters, Val McDermid... 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 9. mai 2007 Skrevet 9. mai 2007 Helene Tursten, Harlan Coben og en skikkelig klassiker: John Dickson Carr. 0 Siter
fresja Skrevet 9. mai 2007 Skrevet 9. mai 2007 Kolbjørn Hauge er kanskje ikke så veldig kjent. Han skriver ikke så tungt som den eldre avdøde broren Alfred; der er faktisk en hel del god humor i krimbøkene hans. 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. mai 2007 Skrevet 9. mai 2007 Kolbjørn Hauge som en annen her sa, en av mine absolutte favoritter! Brigitte Aubert, "Døden i skogen", anbefales på det varmeste! Litt annerledes og veldig bra fransk krim. 0 Siter
Gjest Cezalion Skrevet 9. mai 2007 Skrevet 9. mai 2007 Tom Kristensen synes jeg skriver godt. 0 Siter
Gjest krimelskeren Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 De dødes tjern. André Bjerke. Ja, den er en av mine favoritter. Kultkrim:o) 0 Siter
Gjest krimelskeren Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 Tom Kristensen synes jeg skriver godt. Han har jeg ikke lest noe av ennå. Er ikke det litt sånn "storpolitisk" krim? I tilfellet er ikke det helt i min krimgate. Men at han skriver god krim er vel ganske udiskutabelt etter alle de gode kritikkene han har fått. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 Ja, den er en av mine favoritter. Kultkrim:o) Hva med Arnaldur Indridason? 0 Siter
Gjest krimelskeren Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 Kolbjørn Hauge som en annen her sa, en av mine absolutte favoritter! Brigitte Aubert, "Døden i skogen", anbefales på det varmeste! Litt annerledes og veldig bra fransk krim. Skriver Kolbjørm Hauge på nynorsk? Jeg innbiller meg det. I tilfelle har jeg litt problemer med det. Hvis ikke får jeg sjekke ut ham. 0 Siter
Gjest krimelskeren Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 Helene Tursten, Harlan Coben og en skikkelig klassiker: John Dickson Carr. Helene Tusten er helt okey. Coben prøvde jeg meg på, men foretrekker heller Robert Goddard. Han er litt variabel, men Fanget i lyset, for eksempel, anbefales sterkt. Og Carr eller Carter er helt okey når en vil tilbake til den klassiske, gamle krimen i ny og ne. 0 Siter
Gjest krimelskeren Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 Hva med Arnaldur Indridason? Ja, han er helt topp. Liker ham godt. Også Fred Vargas har jeg stor sans for. Litt merkelig, men lesverdig. Og Peter Robinson er også bra, synes jeg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.