nerva1365381086 Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 har til tider smerter i høyre ben, isijassmerter, smerter fra bekkenet og nedover. Dette er som sagt periodevis, varer ca en uke av gangen. hva slags øvelser kan jeg gjøre når smertene er der og evt bli fortere frisk, og hva kan jeg gjøre for å stabilisere? Nerva 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Be fastlegen om henvisning til en fysioterapeut som kan instruere deg mht øvelser enten i terapimaster eller på treningsball. Du trenger opptrening av den "dype stabiliserende " (vet ikke helt hva den korrekte betegnelsen er) muskulaturen i ryggen. Du kan gjøre øvelsene hjemme , men trenger god instruksjon de første gangene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nerva1365381086 Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Be fastlegen om henvisning til en fysioterapeut som kan instruere deg mht øvelser enten i terapimaster eller på treningsball. Du trenger opptrening av den "dype stabiliserende " (vet ikke helt hva den korrekte betegnelsen er) muskulaturen i ryggen. Du kan gjøre øvelsene hjemme , men trenger god instruksjon de første gangene. takk for rådet. Man må nok gå den "tunge" veien. Man håper alltid at det finnes lettvinte løsninger. nerva 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Med ischias-liknende smerter som kommer og går, synes jeg det er rimelig at det blir gjort en MR- rtg. undersøkelse av ryggen din ( hvis det ikke allerede er utført). Foreligger det en skade av mellomhvirvel skive med prolaps, så er det virkelig en spesialist oppgave å planlegge hvordan opptreningen skal være. Fysioterapeut med spesialkunnskap f.eks. med trapes-trening, vil være den rette til å gi deg veiledning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.