Gå til innhold

medisiner,noe som virker?

Anbefalte innlegg

Gjest matt og sliten

Er nede i ny depresjon der lav selvtillit følger med. Jeg skal på jobbintervju og har for tiden liten effekt av medisinene jeg går på.(fluoxetin og sobril) Fungerer veldig skiftende hele døgnet nå. Vurderer og prøve nye medisiner, og håper noe virker til jeg skal på intervju. Tidligere prøvd remeron med bra effekt, men måtte slutte p.g.a. bivirkninger. Efexor ble jeg verre av.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275502-medisinernoe-som-virker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Happiness

Hvis du ikke har ønsket effekt av fluoxetin, ville jeg skiftet SSRI. Og da ville jeg prøvd cipralex. Siden den har statistisk god effekt i forhold til bivirkningsprofilen. Å skifte over er ikke noe stort problem. Du trenger ikke slutte på fontex før du begynner på Cipralex. Har du lite effekt av sobril, burde du kanskje tatt deg en pause, slik at du kan få ønsket virkning på et senere tidspunkt.

Gjest matt og sliten

Hvis du ikke har ønsket effekt av fluoxetin, ville jeg skiftet SSRI. Og da ville jeg prøvd cipralex. Siden den har statistisk god effekt i forhold til bivirkningsprofilen. Å skifte over er ikke noe stort problem. Du trenger ikke slutte på fontex før du begynner på Cipralex. Har du lite effekt av sobril, burde du kanskje tatt deg en pause, slik at du kan få ønsket virkning på et senere tidspunkt.

Det er ikke så lett å kutte ut sobrilen før noe annet virker hvis jeg skal prøve å fungere mest mulig på jobb. Prøver å unngå å bruke det i helgene

Gjest Happiness

Det er ikke så lett å kutte ut sobrilen før noe annet virker hvis jeg skal prøve å fungere mest mulig på jobb. Prøver å unngå å bruke det i helgene

Nei, jeg forstår det er vanskelig. Det er bare slik en vanskegang å balansere mellom virkning og avhengighet når det gjelder langtidsbruk av disse medisinene. Dessverre. For jeg har veldig stor nytte og effekt av sobril selv. Men hvis du klarer deg uten bruk i helgene uten følelsen av angstabstinens, har du kanskje bra nok virkning av sobril ennå.

Jeg har også prøvd efexor, med for dårlig positiv virkning i forhold til bivirkningene. Jeg er blant dem som synes cipralex er bra. Har prøvd andre SSRI, men hatt best virkning av cipralex.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...