Gjest Ida Nikolaisen Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Hei. for tre uker siden var jeg på treningstudio og tok en maskin for rompe og baksiden av låret. etter denne følte jeg meg veldig støl. det ble egentlig bare verre og verre i dagene som fulgte. en uke etterpå dro jeg til legen (oppholder meg for tiden i Chile). Hun trykket litt på låret og siden det ikke var vondt mente hun jeg hadde fått en strekk. hun gav meg en smertestillende sprøyte og smertestillende og betennelsedempende tabletter for tre dager. Det er nå nesten to uker siden jeg sluttet på disse tablettene. Jeg har ikke lenger vondt i musklene, men det føles som at smerten har gått over til lårkulen/leddet. det er ikke så vondt å gå. Men, hvis jeg tar et par raske skritt, for eks for å komme meg over gaten, gjør det KJEMPEVONDT.det føles som om leddet stopper opp. dette kan også skje når jeg går. at bare låret stopper opp. nesten som om leddet hopper av. Burde jeg oppsøke fysioterapeut? Legen igjen? Burde jeg gjøre noen øvelser? vet du hva dette kan være? håper du kan hjelpe meg. Takk. Hilsen ida 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Ved den øvelsen du beskriver er det klart mulig å få muskelstrekk evt. en liten muskel avrivning. Dette pleier å gå over etter 3-4 uker. Men det er også mulig at det skjer en skade i hofteleddets hinner evt. bruskkantene, og disse plagene kan vedvare. Hvis smertene vedvarer i og rundt leddet, synes jeg du skal gå til legen igjen, evt. for å bli henvist til en MR - rtg. av leddet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.