Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest hg79
Skrevet

vanskelig å finne informasjon om denne diagnosen,har nettopp fått den

Gjest Happiness
Skrevet

Dystymi er nedsenket stemningsleie over lang tid. Dette vet du kanskje. Jeg er også dystymiker. Det står litt i psykiatribøker om dystymi, men ikke mye. Muligens ikke så mye å si?

Personlig ser jeg på det som en slags tilbøyelighet i personligheten min. Og jeg har depressive perioder innimellom av moderat type.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Søk på google ga 9700 treff. Har du lest disse, og hva er det evt du savner av informasjon?

Gjest julie73
Skrevet

Søk på google ga 9700 treff. Har du lest disse, og hva er det evt du savner av informasjon?

Hvorfor spør du hg79 om h*n har lest disse? Vil du at vi skal le litt av spørsmålet som ble stilt?

Gjest lurerjegpåda
Skrevet

Hvorfor spør du hg79 om h*n har lest disse? Vil du at vi skal le litt av spørsmålet som ble stilt?

Ser heller ikke at å lese 9700 innlegg kan være noen spøk, det må jo være alvor!

Gjest Happiness
Skrevet

Ser heller ikke at å lese 9700 innlegg kan være noen spøk, det må jo være alvor!

Det er jo bare en måte å si at det er nok å ta av. Man trenger jo ikke ta opp ting i verste mening!

hilgul (trist22)
Skrevet

til julie 73,hva mener du?jeg spurte om diagnosen,ikke om han har est den

hilgul (trist22)
Skrevet

leste svaret ditt litt fort,deilig å se at flere reagerte på måten han svarte på,var jo et ærlig og seriøst spørsmål.Følte meg latterliggjort

hilgul (trist22)
Skrevet

Dystymi er nedsenket stemningsleie over lang tid. Dette vet du kanskje. Jeg er også dystymiker. Det står litt i psykiatribøker om dystymi, men ikke mye. Muligens ikke så mye å si?

Personlig ser jeg på det som en slags tilbøyelighet i personligheten min. Og jeg har depressive perioder innimellom av moderat type.

takk happiness.var neimen ikke mye hjelp å få av den såkalte psykiateren her.FØlte meg latterliggjort..Jeg vet egentlig ingenting om den.Fikk vite om den 8.mai oog at psykolgen min mener at jeg har den og ikke den jeg egentlig hadde

Skrevet

Det er jo bare en måte å si at det er nok å ta av. Man trenger jo ikke ta opp ting i verste mening!

Det er kanskje at det er alt for mye og ta av og ikke lett å vite hvor man skal begynne og hva som er god info som er problemet.

Det kan ikke være så galt å be om et tips til gode linker eller en kort definisjon.

Etter mitt syn ville det vært bedre av NHD og ikke svare enn å gi et slikt ikke-svar. En kort definisjon av diagnosen ville ikke tatt spesielt mye lengre tid enn å gjøre et søk for å finne ut hvor mange linker som er tilgjengelige.

mvh

Gjest Happiness(bugge)
Skrevet

Det er kanskje at det er alt for mye og ta av og ikke lett å vite hvor man skal begynne og hva som er god info som er problemet.

Det kan ikke være så galt å be om et tips til gode linker eller en kort definisjon.

Etter mitt syn ville det vært bedre av NHD og ikke svare enn å gi et slikt ikke-svar. En kort definisjon av diagnosen ville ikke tatt spesielt mye lengre tid enn å gjøre et søk for å finne ut hvor mange linker som er tilgjengelige.

mvh

Det er nok rett det du skriver. Nå burde legen si såpass at dette har med nedsenket stemningsleie over lenge tid å gjøre. Spør du meg. Og det er utrolig hvis ikke man kan gi såpass til informasjon når man gir noen en diagnose.

Men uten at jeg skal begi meg inn på en lang analyse av NHD, antar jeg han av og til føler behov for å legge litt ansvar på den enkelte, når det faktisk ikke er så vanskelig å finne stoff rundt et emne. Man kan jo lese et par artikler og stoppe med det. Som sagt har jeg denne dystymiske tilbøyeligheten selv, men synes ikke det er verdt min personlige tid å lese svært mye om dette selv. Men det er nå meg. Det kan jo være at ikke alle er like vant med å tenke på å søke på google også.

Takk for sist forresten, hvis du husker meg:o)

Skrevet

Det er nok rett det du skriver. Nå burde legen si såpass at dette har med nedsenket stemningsleie over lenge tid å gjøre. Spør du meg. Og det er utrolig hvis ikke man kan gi såpass til informasjon når man gir noen en diagnose.

Men uten at jeg skal begi meg inn på en lang analyse av NHD, antar jeg han av og til føler behov for å legge litt ansvar på den enkelte, når det faktisk ikke er så vanskelig å finne stoff rundt et emne. Man kan jo lese et par artikler og stoppe med det. Som sagt har jeg denne dystymiske tilbøyeligheten selv, men synes ikke det er verdt min personlige tid å lese svært mye om dette selv. Men det er nå meg. Det kan jo være at ikke alle er like vant med å tenke på å søke på google også.

Takk for sist forresten, hvis du husker meg:o)

Informasjonen som gis fra behandlende lege til pasient er et kapittel for seg... Det ene er hva legen sier. Det andre hva legen burde sagt. Det tredje hva pasienten hører. Det fjerde hva pasienten burde hørt. Så kan man legge til hva de to aktørene pasient-lege tror om hva den andre har sagt, ønsket, hørt og forstått. ;-)

Men enkelte leger er helt klart under pari på informasjonsbiten uten at det ser ut til å hindre dem i å klage over no compliance.

Jeg har tro på litt kortfatte skriftlig informasjon, gjerne ispedd noen linker.

NHD må gjerne mene at folk bør søke mer selv og spørre mindre. Men slike tilfeldige småspydige svar kommer nødvendigvis ikke til rett adresse. Tenk om f.eks. innskriveren har dysleksi med svakt lesetempo og svak forståelse av teksten. Tusenvis av treff er mer enn nok til å miste motet av.

Det NHD i praksiss skriver er at han ikke gidder å svare fordi man bør finne svaret selv. Hvorfor ikke da bare la være å svare?

mvh

Gjest Catwoman
Skrevet

mvh

Det var det jeg også tenkte. Så ble litt forundret da av "ressursbruken" i dette svaret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...