Gå til innhold

Søke på nytt?

Anbefalte innlegg

Gjest marieke kristine
Skrevet

For tre måneder siden søkte jeg på en ledig stilling i kommunen som jeg er kvalifisert for. Det var bare tre søkere til stillingen. Jeg ble ikke innkalt til intervju. Mine søknadspapirer fikk jeg i retur for en måned siden med beskjed om at stillingen var besatt av en annen.

Nå ser jeg at en tilsvarende stilling er lyst ut igjen. Er det noe vits for meg å søke på denne?

Jeg tenker som så at om jeg hadde vært aktuell for denne stillingen, så hadde arbeidsgiver tatt kontakt med meg istedet for å sende søknadspapirene mine tilbake, i.o.m. at det var såpass kort tid mellom utlysningene.

Skrevet

Søk igjen. Hva har du å tape? Jeg mener at dersom de som går gjennom søknadene husker deg så må det jo vise dem at du virkelig ønsker denne jobben, og det er jo positivt. Lykke til.

Skrevet

Tror også at det er noe med at stillingen må lyses ut uansett, så tror jeg hadde søkt igjen ja!

Gjest proforma
Skrevet

Reglene er ganske rigide i det offentlige mht tilsettingsprosedyrer. Stillingene må lyses ut uansett om de har gode interne søkere, eller gode kandidater fra tidligere runder. De kunne ha bedt deg søke på nytt, men da føler de kanskje de gir deg urealistiske forhåpninger i tilfelle de kan ha andre (interne) søkere som har stor sjanse til å få jobben. Defor gjøres det sjelden.

Ring gjerne kontaktpersonen i annonsen, relevante spørsmål kan være om det er kjente interne søkere / allerede ansatte som rykker opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...