Gå til innhold

Sosial angst..? og jobbsøk..

Gjest klarer ikke å snakke i forsamlinger..men lyst på jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal - skal ikke... Jeg har veldig lyst på en jobb som er lyst ut (søknadsfrist i morgen), da det er mange interessante arboppgaver knyttet til den. Men en side ved jobben er å snakke i forsamlinger/forelese på en måte. Dette er en stor sak for meg, jeg går og gruer meg i flere dager på forhånd før det skal skje, og samme dag er jeg helt utafor, gruer meg så mye. Når jeg skal ta ordet er det sånn at jeg får en veldig hjertebank, blir rød og varm, og mister stemmen da jeg er så andpusten. Er dette sosial angst, er det noe jeg kan få behandling mot..? Må også nevne at jeg har tavngslidelse også, som jeg holder under kontroll (altså sånn at omgivelsene ikke merker noe..) men som likevel preger hverdagen min..(mye telling, en del "usynlige" tics, berøring av håndflatene mens jeg teller, osv osv). Kan jeg prøve medisinering..?

Skrevet

Har sendt innlegget på psykiatri nå, men tar gjerne i mot svar her også!!

Gjest arbeidshesten
Skrevet

Vet ikke noe om tvangshandlnger. Men ellers mht å snakke i forsamlinger uten å oppleve det du gjør: Trening hjelper! Øve seg på små ting, rekke opp hånden, si noe i en forsamling. Etterhvert ture å si to setninger i mic når du står FORAN en forsamling.

Hvis det med forelesninger er en del av jobben, ville jeg kanskje ikke tatt den. Ville iallfall rådført meg med noen som kjenner meg om hvor fort de tror du ville takle det.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Søk.

Du har jo lyst på jobben. Det er mange ting du liker- og en ting du ikke liker (forelese).

Skjønner du gruer deg til å stå foran forsamling etc, og slik er det vel for de fleste første gang. Men gang nr 15, 16, osv så føles det bedre. Kanskje allerede etter gang nr 6?

Gjest søk og prøv deg
Skrevet

Har sendt innlegget på psykiatri nå, men tar gjerne i mot svar her også!!

Søk på jobben og prøv. Det beste rådet mot angst er å gjøre akkurat det du har angst for. Du kan trene dette vekk, og det gir en mesterfølelse.

Skrevet

Nei, dette er ikke sosial angst. Vi er svært mange som ikke kan snakke foran forsamlinger. Øvelse gjør mester. Selv den beste foredragsholder var antakelig svært nervøs de første ti gangene h*n holdt foredraget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...