Gå til innhold

Sosial angst..? og jobbsøk..

Gjest – klarer ikke å snakke i forsamlinger..men lyst på jobben

Anbefalte innlegg

Gjest – klarer ikke å snakke i forsamlinger..men lyst på jobben
Skrevet

Skal - skal ikke... Jeg har veldig lyst på en jobb som er lyst ut (søknadsfrist i morgen), da det er mange interessante arboppgaver knyttet til den. Men en side ved jobben er å snakke i forsamlinger/forelese på en måte. Dette er en stor sak for meg, jeg går og gruer meg i flere dager på forhånd før det skal skje, og samme dag er jeg helt utafor, gruer meg så mye. Når jeg skal ta ordet er det sånn at jeg får en veldig hjertebank, blir rød og varm, og mister stemmen da jeg er så andpusten. Er dette sosial angst, er det noe jeg kan få behandling mot..? Må også nevne at jeg har tavngslidelse også, som jeg holder under kontroll (altså sånn at omgivelsene ikke merker noe..) men som likevel preger hverdagen min..(mye telling, en del "usynlige" tics, berøring av håndflatene mens jeg teller, osv osv). Kan jeg prøve medisinering..?

Gjest Rrose
Skrevet

Jeg har det på samme måten når jeg skal snakke i forsamlinger. Jeg grudde meg vanvittig da jeg skulle holde komfirmasjonstale for datteren min i fjor sommer. Men jeg tok noen betablokkere (hjertemedisin) pappa gav meg dem. Det hjalp noe vanvittig. Jeg ble overrasket over hva som skjedde med meg da jeg fikk hjertet under kontroll!

Jeg vet ikke om det er forsvarlig bruk av medisin.

Gjest zoo-hypothesis
Skrevet

jeg hadde aldri vurdert engang å søke på den jobben, men så har jeg unnvikende pf... :-)

i tillegg oppfyller jeg 5 av 6 kriterier i icd 10 under avhengighet, så jeg vet også litt om medisinbruk og selvmedisinering....

jeg vil ikke anbefale deg medisin for å greie jobben ut i fra det du forteller. likevel er det jo sånn at de langt de fleste bruker medisin riktig selv om du i ditt tilfelle ville ha brukt medisiner mot en (lettere?) psykisk lidelse. tenk heller etter om det fins andre jobber der du ikke eksponerer din sosiale angst så mye som det å holde forelesninger, men du kjenner deg selv best.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...